افتتاح چند طرح با حضور ویدئو کنفرانس رییس‌جمهور در سیستان و بلوچستان

چند طرح مختلف امروز با حضور ویدئو کنفرانس رییس‌جمهور در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید .



به گزارش مجله خبری از سیستان و بلوچستان ، در این مراسم که در محل سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد. ، نیروگاه‌های خورشیدی ۵کیلو واتی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) روستای ملاعلی شهرستان هیرمند افتتاح شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت با همت کمیته امداد امام (ره) در یکی از روستاهای منطقه سیستان به عنوان نمونه ۲۵ خانواده‌ مددجو با نصب پنل‌های خورشیدی پنج کیلووات درآمدی پایدار برایشان ایجاد می‌شود.

مدرس خیابانی افزود: مجموعه هزینه این پنل‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۷۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت سال در اختیار مددجویان قرار گرفت.

وی گفت: این موارد (نصب پنل) کمک خیلی خوبی است که خانواده‌های مددجو بتوانند درآمد پایداری بین ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان کسب کنند.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان یکی از مزایایش استفاده از انرژی تابشی خورشیدی است تاکید کرد: حدود ۹۵ درصد مناطق سیستان و بلوچستان ما تحت تاثیر انرژی تابشی است و از این جهت رتبه نخست را در کشور داریم

وی ادامه داد: وضعیت استان هم برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی ۱۰ مگاووات و هم برای اجرای پنل‌های خورشیدی پنج کیلوواتی مناسب است.

رونمایی از سامانه هوشمند امداد(سها)، ، واگذاری ۶۱۸ واحد مسکونی مددجویی در سال ۱۴۰۰ و جشن خودکفایی ۱۵۷۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در استان؛ از دیگر طرحهایی بود که امروز به صورت ویدیوکنفرانس توسط رئیس جمهور و با حضور حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در محل سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان افتتاح شد.

سامانه امداد هوشمند (سها) با هدف چابک‌سازی فرآیند ارایه خدمات مطلوب به نیازمندان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بسترهای الکترونیکی و فضای مجازی عملیاتی و پیاده‌سازی شده است.

انتهای پیام


پست های مرتبط