۴۷۹ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان پُر شد

دادستان مرکز استان گلستان گفت: ۴۷۹ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان پُر شد و به این ترتیب از برداشت سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب از سفره های آب زیرزمینی استان جلوگیری به عمل آمد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از گرگان ؛ محمود اسپانلو اظهار کرد: با مسدود شدن این چاه ها از برداشت غیرمجاز چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب از سفره های آب زیرزمینی گلستان جلوگیری شد.

وی گفت: پرونده این چاه های غیرمجاز با شکایت امور آب در محاکم استان رسیدگی و رای قطعی بستن آن صادر شده بود اما وقتی نوبت به اجرای این آرا رسید امور آب استان به بهانه نداشتن امکانات، از اجرا خودداری می کرد.

اسپانلو افزود: با تعیین ضرب الاجل به امور آب استان فرصت دادیم برای اجرای این آرا و پُر کردن چاه های غیرمجاز اقدام کنند و دادستان های سراسر استان هم اجرای این آرا را پیگیر شدند.

دادستان اسپانلو گفت: ۴۷۹ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و به این ترتیب از برداشت سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب از سفره های آب زیرزمینی استان جلوگیری شد .

پیشتر رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفته بود ، هیچ عذر و تعللی از دستگاه های متولی در اجرای آرای قلع و قمع و مسدود کردن چاه های غیرمجاز، پذیرفته نیست و مدیرانی که اجرای وظایف قانونی خود را نادیده بگیرند با جرم ترک فعل مواجه خوهند شد.

کارشناسان بارها درباره برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی و فرونشست زمین در استان هشدار داده اند.

انتهای پیام


پست های مرتبط