استاندار : 420 هزار اصله نهال در سیستان و بلوچستان غرس شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۴۲۰ هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در این استان غرس شد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از سیستان و بلوچستان ، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: ۱۵ اسفند و روز درختکاری به عنوان یک نماد است و ما هر روز باید نسبت به غرس نهال و افزایش پوشش گیاهی اقدام کنیم و نسبت به محیط زیست و حفظ منابع طبیعی کوشش داشته باشیم.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در کاشت نهال اشاره کرد که کاشت درخت و توسعه پوشش گیاهی را به عنوان یک عرف و الگو تاکید کرده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی جزو اولویت هاست و باید نسبت به کاشت نهال به عنوان یک الگوی همگانی اقدام کنیم و این امر در بین همه سنین و اقشار به عنوان یک فرهنگ مطرح شود تا محیطی سبز و سالم و بدور از آلایندگی داشته باشیم.

وی افزود: غرس نهال در واقع نمادی از ایجاد یک خلقت است و با کاشت یک نهال تولدی ایجاد می‌شود.

مدرس خیابانی با تاکید بر این کار پسندیده افزود: به خودم و به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌کنم با کاشت نهال و نگهداری از آن با توجه به طبیعت خشک استان و کم آبی و با امکانات موجود استان را به استانی سرسبز تبدیل کنیم.

وی طرح‌های آبخیزداری جهاد کشاورزی را اقدامی مثبت در حوزه حفظ منابع طبیعی استان عنوان کرد و اظهارداشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری باید سرعت گیرد چرا که روش‌های تأمین آب که در مجله خبریمه داریم از جمله تأمین آب از دریای عمان با هزینه‌های گزاف انجام می‌شود و باید در کنار آن با استفاده از امکانات و روان آب‌ها و نزولات جوی و طرح‌های آبخیزداری استفاده بهتری از این منابع اندک داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۱۸ میلیون هکتار از اراضی باید تحت تأثیر طرح‌های آبخیزداری قرار گیرند که در حال حاضر این طرح‌ها در ۵۰۰ هزار هکتار اراضی اجرا شده و ۱.۴ میلیون هکتار تحت مطالعه است که این روند به کندی پیش می‌رود و باید بخش خصوصی مشارکت و ورود کند.

وی بیان کرد: در صورت اجرای طرح‌ها از منابع آب موجود بهره‌وری بیشتری خواهیم داشت و از محل طرح‌های آبخیزداری و تأمین آب، توسعه کشاورزی و دامپروری را بتوانیم داشته باشیم.

انتهای پیام


پست های مرتبط