وزش باد شدید مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل، گفت: فعالیت یک سامانه ناپایدار جوی از بعد از ظهر دوشنبه آغاز می‌شود و تا اواخر روز سه‌شنبه ادامه دارد.



به گزارش مجله خبری از سیستان و بلوچستان ، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص فعالیت یک سامانه جوی در استان، اظهار داشت: فعالیت این سامانه ناپایدار جوی از بعد از ظهر دوشنبه ۱۶ اسفندماه آغاز می‌شود و تا اواخر روز سه‌شنبه هفدهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به وزش باد نسبتاً شدید در روز دوشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی استان، افزود: روز سه‌شنبه بر شدت وزش باد افزوده خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود در این دو روز مردم از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

وی همچنین خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کاهش موقتی کیفیت هوا را از جمله پدیده‌های غالب در نقاط مرکزی و جنوبی استان عنوان کرد و افزود: احتمال نفوذ غبار به مناطق شمالی استان نیز وجود دارد.

حیدری با بیان این خبر که فعالیت سامانه بارشی را در سطح استان خواهیم داشت، گفت: از بعد از ظهر سه‌شنبه تا اواخر روز شاهد رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ و همچنین وزش باد شدید لحظه‌ای در برخی مناطق جنوبی و مرکزی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به این موضوع که جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر در مناطق مذکور دور از انتظار نیست، خواستار خودداری از قرارگیری در حریم مسیل‌ها شد.

انتهای پیام


پست های مرتبط