رسالت کانون‌های مساجد، تربیت جوانان فرهنگی و فرماندهان جهاد تبیین باشد

استاندار خراسان شمالی ضمن گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تربیت فرماندهان جوان «جهاد تبیین» را به عنوان رسالت فعالان کانون‌های مساجد دانست.



به گزارش خبرنگار مجله خبری، دکتر محمدرضا حسین‌نژاد به نقش تأثیرگذار مساجد در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مساجد و اهالی مسجد همواره نقش اصلی در فرهنگ مقاومت و آگاهی بخشی عمومی و توسعه اجتماعی داشتند.

استاندار خراسان شمالی جوان گرایی و بهره گیری از تجارب جوانان در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی را مساله‌ای مهم دانست و افزود : کانون های مساجد استان می توانند با ایجاد گرایش جوانان به مسجد، زمینه تربیت و بهره مندی از استعداد های جوان و انقلابی را فراهم سازند. نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه حمایت از جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: از نسل جوان با ارائه روش های خلاقانه در هر زمینه ای به ویژه فرهنگی باید حمایت کرد چرا که آنها می توانند از روش های موثری برای کمک به این فرهنگ‌سازی و صدور فرهنگ استفاده کنند. وی به موضوع جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود در این ماه‌های اخیر مورد تأکید قرار دادند، اشاره کرد و گفت: نقش اهالی مسجد در تحقق این مطالبه کاملا روشن است و فعالان کانون های مساجد با نگاه فرهنگی دقیق و آگاهی می توانند مقابل شایعه سازی و تخریب چهره ایران اسلامی بایستند.

استاندار خراسان شمالی در ادامه خطاب به فعالان کانون های مساجد گفت: ضروریست با مجله خبریمه های دقیق و عملیاتی، ابعاد و دستاوردهای ارزنده انقلاب اسلامی را بدون واسطه برای مردم بازگو کرده تا ارزش های ناب این انقلاب برای عموم بخصوص نسل چهارم انقلاب تبیین شود. استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: تربیت فرماندهان جوان «جهاد تبیین» رسالت فعالان کانون های مساجد است.

وی با ابراز خرسندی از شایسته تقدیر شناخته شدن 9 کانون فرهنگی هنری استان در میان دیگر کانون های مساجد در عرصه ملی و سومین رویداد فهما، حمایت از فعالیت کانون های مساجد استان را امری لازم دانست و افزود: سلاح معرفت و آگاهی قدرتمند ترین سلاح مقابله با تهاجم دشمنان است و با ارتقاء سواد فرهنگی می توان دامنه اقدامات مسجدی را مقتدرانه گسترش داد.

انتهای پیام


پست های مرتبط