استاندار : 130 هکتار از اراضی ملی در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شده است

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در بحث رفع تصرف اراضی ملی عملکرد استان قابل قبول است، گفت: حدود ۷۵ هکتار در شمال و ۵۵ هکتار در منطقه جنوب استان رفع تصرف شده است.



به گزارش مجله خبری از سیستان و بلوچستان ، حسین مدرس خیابانی با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دنبال دستور صریحی که رئیس جمهوری دادند و به تمام استانداران سراسر کشور ابلاغ شد نشست‌های بحث ساماندهی سواحل در استان برگزار شد.

وی افزود: آن چیزی که می‌توانیم به عنوان نتیجه کار اعلام کنیم این است که حدود ۴۷۰ کیلومتر ساحل در جنوب سیستان و بلوچستان داشتیم که فقط ۳۰ کیلومتر آن درگیر بود از این میزان نیز ۲۳ کیلومتر در اختیار دستگاه‌های نیروهای مسلح، بنادر و شیلات قرار داشت که به لحاظ ماهیت کارشان حتماً باید به سواحل وصل باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از هفت کیلومتر باقیمانده این ۳۰ کیلومتر درگیر در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۵۰۰ متر در اختیار برخی از دستگاه‌ها مثل دانشگاه‌ها و مراکز علمی با کاربری‌های خاص آن دستگاه بود که طبق شورای حفاظت و ساماندهی سواحلی که برگزار شد با هماهنگی دادستان و دستگاه‌های قضائی قرار این گونه شد که کاربری این ساختمان‌ها نیز به صورت عمومی باشد و مردم بتوانند از این ساختمان‌ها استفاده کنند.

وی گفت: در مجموع بر اساس دستور ریاست جمهور هیچ نقطه‌ی مسدود شده‌ای به سمت ساحل برای مردم نداریم و مردم می‌توانند تردد آزادانه داشته باشند.

انتهای پیام


پست های مرتبط