فضای مجازی قانون می خواهد/ فضای فتنه انگیز و غبار آلودی است

فیروزآبادی گفت: بزرگترین مسئله فضای مجازی مسئله حکمرانی است؛ نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی، در کشور های توسعه یافته و در کشور های درحال توسعه این امر وجود دارد.



به گزارش مجله خبری؛ فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در گفتگوی اینترنتی به مناسبت دهمین سالگرد تشکیل شورای عالی فضای مجازی با محمد مهدی حبیبی در مهافمپ در خصوص طرح تنظیم گری فضای مجازی افزود: کسانی که سواد درستی ندارند، این طرح (تنظیمگری فضای مجازی) را برای جامعه یک فاجعه بسیار سنگین می‌دانند!

وی با اشاره به اینکه نظرات ما روی بند بند آن(طرح تنظیم گری فضای مجازی) اعمال شده است، افزود: مجلس تصمیم بگیرد، ما (مرکز ملی فضای مجازی) حمایت می‌کنیم.

فیروزآبادی ادامه داد: دولت، قوه قضائیه و مجلس می خواهند در جایگاه خود باشند،قضات مصوبات ما را به عنوان یک قانون مورد توجه قرار نمی دهند و سران سه قوه متعقد هستند که در برخی از حوزه ها نباید ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه خواستیم که آن ها در حوزه فضای مجازی تنطیم گری داشته باشند اما اظهار خلا قانونی می شود اما در حین حال تلاشی نمی کنند این خلا قانونی را از ظرفیت شورای عالی استفاده شود، گفت: کمک کردیم که اشکالات این طرح کاهش پیدا کند و در یک پروسه زمانی به طرحی در قالب تنظیم مقررات رسیده است.

فیروزآبادی تصریح کرد: بزرگترین مسئله فضای مجازی مسئله حکمرانی است؛ نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی، در کشور های توسعه یافته و در کشور های درحال توسعه این امر وجود دارد؛ همچنین در تمام مراحل تلاش کردیم که حداکثر همکاری با مجلس، مرک پژوهش ها و... صورت گیرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: با وزارت ارتباطات مذاکره کردیم که طرح صیانت به نظام تنظیم مقررات تبدیل شود. فضای فتنه انگیز و غبارآلودی را فضای مجازی تجربه می کند.

وی با بیان اینکه برخی پیشنهاد دادند که بیانیه کتبی داده شود اما بنده موافق نبودم و به صلاح نمی دانستم، ادامه داد: فضای خوبی با مجلس و کمیسسیون داشتیم و دهه ها مراحل را همکاری کردیم و آن چیزی که امروز دیده می شود محصول مرکز ملی وزارت ارتباطات و مجلس است.

انتهای پیام/


پست های مرتبط