۲۰۰ پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی استان قزوین رفع تداخل شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۰۰ پلاک ثبتی در اراضی استان قزوین به مساحت ۳۱۳ هزار هکتار رفع تداخل شده است.



به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری از قزوین؛ رضا افلاطونی عصر دوشنبه در آخرین نشست شورای حفظ حقوق بین المال با محور صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی که در باغستان برگزار شد اظهارداشت: در اجرای قانون حدنگار همه دستگاههای اجرایی متولی هستند و باید همکاری کنند تا این کار مهم بسرعت تکمیل شود.

وی اضافه کرد: یکی از متولیان اصلی اجرای طرح کاداستر ، سازمان جهاد کشاورزی است و تلاش می کنیم با کمک سایر دستگاهها بتوانیم این کار مهم را به سرانجام برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: 83 درصد عرصه های کشور اراضی ملی و 11 درصد کشاورزی است و این وضعیت در استان قزوین معادل 60 درصد اراضی ملی و 40 درصد اراضی کشاورزی است که برای اجرای کاداستر نیازمند فرآیندهای قانونی هستیم

رفع تداخل ۲۰۰ پلاک ثبتی در اراضی استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال تعداد ۲۰۰ پلاک ثبتی در اراضی استان قزوین به مساحت ۳۱۳ هزار هکتار رفع تداخل شده است.

افلاطونی یادآورشد: با اقدامات انجام شده ۲۰ درصد اراضی استان و ۲۷ درصد اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده است.

وی اضافه کرد: ۳۱۳ پلاک ثبتی به مساحت ۶۶۶ هزار هکتار در دستور کار کمیسیون رفع تداخلات قرار دارد که تا پایان شهریورماه سال آینده حدود ۴۸ درصد از اراضی کشاورزی استان قزوین رفع تداخل خواهد شد.

افلاطونی گفت: روند رفع تداخل پلاک‌های ثبتی در استان قزوین سرعت گرفته و مقرر شده در هر شهرستان در هر هفته حداقل دو پلاک ثبتی در کمیسیون رفع تداخل نهایی شود.

وی اضافه کرد: کاداستر اراضی کشاورزی در کشور 4 درصد پیشرفت داشته در حالی که این میزان در استان قزوین 35 درصد است و اگر همراهی دستگاهها بیشتر شود می توانیم سرعت ادامه کار را بالا ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: با تفاهم نامه منعقد شده میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور دو قرارگاه امنیت غذایی و قرارگاه صدور اسناد مالکیت کشاورزی و مبارزه با زمین خواری شکل گرفته و اقدامات موثری در راستای ماموریت های محوله صورت خواهد گرفت.

در این نشست، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب، عبدالله آقا علیخانی بازرس کل قضایی استان، داود عبدالمالکی جانشین فرماندهی انتظامی استان، علی فولیان‌ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و مدیران کل امور اراضی، منابع طبیعی و نمایندگان دستگاه‌های استانداری و اجرایی استان حضور داشتند.

انتهای پیام


پست های مرتبط