از سفر به طاق بستان تا توصیه برای چهارشنبه سوری در «سرزمین من»

مجله خبریمه رادیویی «سرزمین من» ‌سه شنبه ۲۴ اسفند ماه با بخش های مختلف از بررسی جایگاه تاریخی طاق بستان تا توصیه های مراقبتی برای چهارشنبه سوری از رادیو فرهنگ پخش می شود.



به گزارش گروه فرهنگ و هنر مجله خبری؛ در مجله رادیویی "سرزمین من" امروز در بخش "گفتگوی روز" درباره فرقه اسماعیلیه صحبت می شود،اسماعیلیان گروهی از شیعیان هستند که به امامت اسماعیل، فرزند جعفر صادق، اعتقاد دارند و در مناطق و منابع مختلف به نام‌های گوناگون مانند باطنیه، تعلیمیه، سبعیه، حشیشیه، ملاحده و قرامطه خوانده شده‌اند. فرقه مشهور اسماعیلیه، باطنیه تعلیمیه هستند.

«کهن دیار» عنوان بخشی دیکر از این مجله خبریمه است که در این بخش فرزان احمدنژاد درباره جایگاه تاریخی و اسطوره ای طاق بستان مطالبی را بیان می کند، طاق بستان کرمانشاه که در زبان محلی به آن «طاق وسان» گفته می‌شود در سده سوم میلادی ساخته شد.

چندین رویداد تاریخی سلسله ساسانی و همچنین تاج‌گذاری شاهان این دوره را می‌توان در سنگ‌تراشه‌های طاق بستان دید.

همچنین شنوندگان می توانند در بخش «امروز در سرزمین من »با رضا مختاری اصفهانی همراه شوند ‌و در ادامه در «گنجینه» دبیری نژاد یکی از موزه های کشور را معرفی می کند.

در بخش «ایران به روایت سیاحان »نیز یکی از سیاحان غیر ایرانی و آنچه از ایران گفته است معرفی می شود .

گفتگوی ویژه مجله خبریمه « سرزمین من » به مراقبت های لازم در چهارشنبه اخر سال اختصاق دارد که در این‌باره با مسئولان آتش نشانی و اورژانس کشور گفتگو می شود.

مجله خبریمه سرزمین من کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام//


پست های مرتبط