امام جمعه ملایر: در عرصه کشاورزی باید به خودکفایی و استقلال برسیم

امام جمعه ملایر با اشاره به استقلال کشور در حوزه‌های مختلف طبق تاکیدات امام راحل گفت: استقلال کشور در گرو تامین مواد غذایی است لذا استقلال در حوزه کشاورزی باید در راس امور قرار گیرد.



به گزارش خبرنگار مجله خبری از همدان، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر تاکید کرد: تاریخ نشان داده اگر به وصیت‌نامه امام راحل عمل نکنیم، چوبش را خواهیم خورد.

وی با تاکید بر اینکه صفر تا صد موادغذایی را می‌توانیم در کشور تولید کنیم، افزود: در دولت‌های قبل با کشاورزان خوب رفتار نشد، اما دولت مردمی و انقلابی سیزدهم اقداماتی را همچون خرید نقدی و تضمینی گندم در حمایت و پشتیبانی از کشاورزان در دستور کار دارد.

امام جمعه ملایر خواستار اعطای وام‌های قرض‌الحسنه با سود کم به کشاورزان، اولویت‌بندی در نوع کشت و توسعه کشت‌های کم آب‌بر شد و اظهار داشت: ما در موضوع کشاورزی هنوز به خودکفایی و استقلال نرسیده‌ایم و امروز چوب عدم استقلال را در این حوزه می‌خوریم.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه همانگونه که در عرصه نظامی به استقلال و خودکفایی رسیده‌ایم، در عرصه اقتصادی و کشاورزی و تامین موادغذایی نیز باید به این افتخار دست پیدا کنیم، ادامه داد: از امکانات و ظرفیت‌های کشور باید در رسیدن به استقلال استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در آینده به بحران موادغذایی دچار نشویم، باید به کشاورزان و عشایر به عنوان بزرگترین سرمایه کشور توجه شود و این امر در سرلوحه کاری دولت و مجلس قرار گیرد.

خطیب جمعه ملایر ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، مردم‌داری امام رضا(ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: علاوه بر برگزاری آئین‌های ویژه دهه کرامت، هر کسی در هر پست و مقامی که می‌تواند از مردم و نیازمندان دستگیری کند و کرامت و عزت نفس خود را به هر شکلی نشان دهند.

حجت الاسلام برقراری نمونه بارز این مشکلات را افزایش افسارگسیخته اجاره بها عنوان و از مسئولان این شهرستان درخواست کرد: نسبت به پیشگیری و رفع این مشکل اقدام جدی داشته باشند تا بیشتر از این مستاجران در رنج و سختی نباشند.

وی با تاکید بر اینکه روش و منش امام رضا(ع) را باید در سرلوحه کاری خود قرار دهیم، ادامه داد: شاخصه‌ مردم‌داری در توجه به مردم است و مسئولان باید با الگو گرفتن از امام خوبی‌ها، در رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه اتکای مسئولان در همه حوزه‌ها باید به مردم باشد، به بازدید اخیر تعدادی از ائمه جمعه از کارخانه مس سرچشمه رفسنجان اشاره و بیان کرد: این مجموعه بزرگ در کشور و خاورمیانه با ذخیره بیش از یک میلیارد تُنی، صفر تا صد دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، تعمیر و بازسازی آنها توسط نیروهای بومی است و شعار "ما می‌توانیم" به معنای کامل در این مجموعه محقق شده است.

حجت الاسلام برقراری گفت: این روحیه باید در بدنه کشور تزریق شود و چنانچه در همه ابعاد کشور همانند این مجموعه شعار ما می‌توانیم به منصه ظهور برسد، تحریم‌ها نمی‌تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اقدامات جدی دولت سیزدهم در مقابله و خنثی‌سازی تحریم‌ها و رفتارهای دوگانه طرف اروپایی و آمریکایی در مذاکرات، خاطرنشان کرد: هدف آنها حذف ایران در عرصه بین‌المللی و منطقه است.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند که این منطقه برای آنها ناامن‌تر خواهد شد و جمهوری اسلامی همواره در اوج اقتدار است.

حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: چنانچه فرامین رهبر معظم انقلاب را جدی بگیریم، ایران در آینده نه چندان دور به یک قدرت اقتصادی بزرگ در منطقه تبدیل خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم مرتجعین چه در داخل و چه در خارج، بر کشور حاکم شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر که طرح تحول بزرگ اقتصادی توسط دولت در دوران نقاهت است، تا رسیدن به دوران شکوفایی اقتصادی و نقش بر آب کردن تحریم‌ها، نیازمند مراقبت از نقاهت اقتصادی و نظارت بیشتر مسئولان بر این طرح هستیم.

انتهای پیام

حسین بحیرایی



پست های مرتبط