ارائه خدمات یداوی در عطاری ها تخلف است

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: انجام اقدامات یداوی در عطاری ها تخلف محسوب می شود زیرا این اعمال باید در مطب، درمانگاه یا سلامتکده و توسط پزشک معالج انجام شود.



به گزارش مجله خبری از مشهد، دکتر سیدجواد مجتبوی با اشاره به اینکه ارائه خدمات یداوی در عطاری ها و مراکز غیر مجاز می تواند باعث عفونت و ابتلا بیمار به سایر مشکلات جسمانی شود، خاطر نشان کرد: در این حوزه نیاز به فرهنگ سازی عمومی است تا مردم نیز هر چه بیشتر با خطرات استفاده از مراکز غیر مجاز آشنا شوند.


وی با بیان اینکه ارائه داروهای دست ساز یا داروهای کارخانه ای نیز در عطاری ها ممنوع است، گفت: عطاری های تازه تاسیس در روند دریافت مجوز تعهد می دهند که از ارائه هر گونه دارو در عطاری پرهیز کنند بنابراین خوشبختانه این مشکل در عطاری های تازه تاسیس از بین رفته است.

دکتر مجتبوی با تاکید بر اینکه عطاری ها تنها مجاز به ارائه گیاهان دارویی خشک شده هستند، تصریح کرد: بیشتر شکایات مردمی در خصوص عوارضی است که ناشی از اعمال یداوی در عطاری ها برای آنها ایحاد شده است این در حالی است که عموم مردم باید آگاه باشند، انجام اعمال یداوی فقط در فضای مطب و سلامتکده ها مجاز است، بنابراین مردم نباید برای دریافت این خدمات به عطاری ها مراجعه نمایند.


انتهای پیام/



پست های مرتبط