تنفس هوای پاک مطالبه ی به حق مردم است

با حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست مجله خبریمه های مجله خبریمه های اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند به مناسبت روز ملی هوای پاک تشریح شد.



به گزارش مجله خبری از خراسان جنوبی،رحیم آبادی دبیر سمن آوای زمین پایدار بیان کرد: به منظور پاسداشت 29 دی ماه، روز ملی هوای پاک، جلسه ای با حضور نمایندگان سمن های محیط زیست بیرجند در محل اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان برگزار گردید. حاتمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند با اعلام اینکه "هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی" به عنوان شعار روز هوای پاک امسال تعیین شده است گفت: تنفس هوای پاک مطالبه ی به حق مردم است و اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند با دقت و مداومت، وضعیت آلایندگی واحدهای تولیدی و خدماتی شهرستان را بررسی می کند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون در ایستگاه های پایش کیفی هوای بیرجند ، 13 روزکیفیت نامطلوب هوا ثبت شده است و پدیده ی غالب آلودگی هوای بیرجند نیز مربوط به ریزگردهاست که به دلیل خشکسالی های پی در پی، نسبت به سنوات قبل تشدید شده است. رئیس اداره ی حفاظت محیط زیست بیرجند از مردم فرهنگ دوست بیرجند خواست در طول سال و بویژه 29 دی ماه، روز ملی هوای پاک، به منظور حفظ سلامتی و داشتن هوای پاکیزه، پیاده روی، استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی را در مجله خبریمه های خود بگنجانند تا این رویکرد به جای اجرای نمادین در روزهای خاص، به فرهنگ عمومی مبدل گردد.

در پایان این جلسه بعد از تبادل نظر مجله خبریمه هایی برای گرامیداشت روز هوای پاک در سطح شهرستان بیرجند پیش بینی شد که بازدید از محل احداث پاسگاه محیط بانی گیوک و پاکسازی منطقه، برگزاری وبینار و کارگاه های آموزشی مرتبط، مکاتبه با دستگاه های اجرایی شهرستان در خصوص استفاده از دوچرخه و پیاده روی به جای خودروی شخصی در روز هوای پاک، مکاتبه با مراکز معاینه ی فنی بیرجند در خصوص استفاده از مجله خبریمه های تشویقی به مناسبت روز هوای پاک و بازدیدهای مرتبط به همراه کارشناسان و نمایندگان سمن های بیرجند بخشی از این مجله خبریمه ها بود.

انتهای پیام


پست های مرتبط