اردوی خدمت رسانی بهزیستی در بخش بشاریات آبیک برپا شد

اردوی یک روزه خدمت رسانی توسط بهزیستی استان قزوین و مشارکت سپاه در روستای خرم پشته از توابع بخش بشاریات آبیک برپا شد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از قزوین؛ اردوی یک روزه اداره بهزیستی استان قزوین با مشارکت سپاه ناحیه امام صادق، بخشدار بخش بشاریات، ادارات دامپزشکی و جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در روستای خرم پشته بخش بشاریات شهرستان آبیک برگزار شد.

علیرضا وارثی مدیرکل اداره بهزیستی در حاشیه این اردوی یک روزه در گفتگو با خبرنگار مجله خبری با اشاره به لزوم آموزش و اطلاع رسانی به مددجویان اظهارداشت: در این اردو علاوه بر 22 خانواده تحت پوشش بهزیستی به سایر ساکنین روستای خرم پشته خدمات دامپزشکی از جمله تزریق رایگان واکسن احشام و طیور و عملیات سم پاشی هم انجام شد.

وی تصریح کرد: اردوهای جهادی با هدف ساماندهی و رفع فقر در روستای خرم پشته کلید خورده تا با نگرش مشارکتی، با کمک مردم روستا برای رفع نیازها و مشکلات آنها اقدام کنیم.

وارثی تصریح کرد: با برگزاری این اردوها فاصله میان مردم و مسئولان کمتر شده و اقدامات موثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال، افزایش سطح توانمند سازی و برطرف کردن نیازهای حداقلی معیشتی جامعه صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: در بررسی انجام شده مشخص شده که ناآگاهی خانواده ها از قوانین و پدیده اعتیاد و نداشتن مسکن برایخانواده های معلولان از مهمترین مشکلات اهالی این روستاست که برای رفع این چالش ها ساخت چند واحد مسکونی برای خانواده های دارای چند معلول آغاز شده که امیدواریم با تکمیل شدن آنها این نیاز تامین شود.

این مسئول گفت: تلاش می کنیم با همکاری بخشدار بشاریات، نیروهای سپاه و بسیج شهرستان آبیک و نیز اداره بهزیستی در راستای رفع مشکلات نیازمندان و تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان اقدام شود.

مدیر کل اداره بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح، نیازمند مشارکت مسئولان استان است اظهارداشت: با حضور مدیران ادارات در روستاها و ارزیابی و درک واقعی از مشکلات مردم می توان امیدوار بود این مسائل زودتر حل شود.

وی خاطرنشان کرد: خود اهالی منطقه و بزرگان نیز در این راستا باید عزم خود را جمع کرده تا همه با هم برای رفع مشکلات قدم برداریم و فقر را در این روستا ریشه کن کنیم.

وی اضافه کرد: در کنار فقر مادی خانواده ها متاسانه نا آگاهی نیز به افزایش فقر مادی منجر شده و اگر بتوانیم در راستای آگاهی بخشی مردم ازقوانین گام برداریم بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وارثی تصریح کرد: خوشبختانه بنیاد مسکن در مسیر رفع مشکل مسکن روستاییان اقدامات خوبی انجام داده و با اطلاع رسانی به مردم شاهد جلب رضایت آنها هستیم.

وارثی با اشاره به حمایت های مستمر معیشتی و نیز ایجاد اشتغال برای مددجویان از سوی اداره بهزیستی اظهار داشت: مردم روستاها و شهرها می توانند در صرورت بروز آسیب های اجتماعی و مشکلات خانوادگی ضمن تماس با شماره تلفن 123 پایگاه اورژانس اجتماعی از مشاوره های تخصصی برخوردار شوند.

همچنین با برپایی میز خدمت با حضور مدیر کل بهزیستی استان قزوین و کارشناسان مسکن، اشتغال، اورژانس اجتماعی، کاردرمانی و گفتار درمانی بهزیستی به مطالبات مردم رسیدگی شد.

در این مجله خبریمه 22 سبد کالا و بسته معیشتی نیز در بین خانواده ها ی مددجویان روستای خرم پشته توسط اداره بهزیستی شهرستان آبیک توزیع شد.

روستای خرم پشته بیش از 400 خانوار دارد که 22 خانواده تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

انتهای پیام


پست های مرتبط