بهره برداری از گاوداری صنعتی هزار رأسی در دهدشت

با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام‌ خمینی «ره» یک واحد گاوداری 1000 رأسی در دهدشت با ظرفیت تولید ماهانه ۲ هزار و ۳۰۰ تن شیر به بهره‌برداری رسید.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از استان کهگیلویه و بویراحمد؛با حضور مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یک واحد گاوداری یکهزار رأسی شیری امروز در دهدشت به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام «ره» در این مراسم گفت: این گاوداری با مشارکت بنیاد برکت و حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی و به بهره برداری رسید.

محمد ترکمانه با بیان اینکه این گاوداری به صورت تخصصی و صنعتی راه‌اندازی و فعالیت می‌کند، افزود: ظرفیت تولید شیر در این گاوداری صنعتی ماهیانه ۲هزار و ۳۰۰ تن شیر است.

ترکمانه اضافه کرد: بنیاد برکت در قالب طرح‌های مشارکتی از کسب و کار‌های بنگاهی و بزرگ حمایت می‌کند و این گاوداری نیز از جمله این طرح‌ها است که با ظرفیت تولید بالایی که دارد شیر مورد نیاز کارخانه‌های بزرگ را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: امسال راه اندازی و حمایت از ۲۴۰ مجموعه بصورت مشارکتی در دستور کار بنیاد برکت کشور قرار داشته که تاکنون ۱۷۱ طرح به انجام رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به حمایت این بنیاد از کسب و کار‌های خرد و متوسط و اجتماع محور گفت: از ابتدای امسال تاکنون با مشارکت بنیاد برکت ۷۱ هزار طرح اشتغال‌زایی در سراسر کشور ایجاد شده و ۲۴۰ هزار فرصت شغلی نیز برای متقاضیان راه اندازی شده است.

ترکمانه با بیان اینکه ۴۰ درصد این طرح‌ها در حوزه کشاورزی و دامپروری در سراسرکشور راه اندازی شده است، افزود: تمرکز بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح گاوداری مروارید ولایت دهدشت با مشارکت ۴۹ درصدی ستاد اجرایی فرمان امام«ره» راه اندازی شد.

شایان نادری افزود: عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۵ با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام شروع شد و ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا و راه اندازی این طرح دامپروری هزینه شده است.

نادری اضافه کرد: ظرفیت این گاوداری هزار رأس است و با توجه به اینکه منطقه دهدشت قطب کشاورزی است، وجود گاوداری تأثیرات خوبی در زمینه اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم در این منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام


پست های مرتبط