استقلال پتانسیل لازم برای قهرمانی را دارد/ حضور تماشاگران زن در ورزشگاه اتفاق مبارکی است

پیشکسوت آبی‌پوشان تهرانی نظر خود درباره استقلال امسال و آینده پیش روی این تیم بیان کرد.



کوروش تشت‌زر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی مجله خبری درباره شرایط تیم فوتبال استقلال تا اینجای لیگ برتر اظهار داشت: استقلال از ۴ بازی ۷ امتیاز گرفته که نسبت به سال گذشته شاید عملکرد متوسطی در نظر گرفته شود. در لیگ ایران برخلاف لیگ‌های دیگر بازیکنان نیاز به زمان دارند تا شرایطی آرمانی پیدا کنند. ساپینتو هم هنوز ترکیب تیمش را نشناخته و کم کم به این مهم دست پیدا می‌کند.

وی درباره نقاط ضعف و قوت آبی‌ها تا این لحظه افزود: ۴ هفته گذشته که شامل دو برد، یک تساوی و یک باخت بوده است. این مساله نشان می‌دهد نقاط ضعفی وجود دارد. اگر استقلال بتواند بازیکنان خط هافبکش را سریع تر پیدا و آن‌ها را هماهنگ کند می‌تواند در کنار خط دفاعی که با سیستم ۴ دفاعه شکل گرفته به موفقیت برسد. زمانی که استقلال با ۳ مدافع بازی می‌کند به دلیل شرایط سنی مدافعین دچار مشکل می‌شود. همچنین اینکه زمانی که روزبه چشمی به عنوان یک بازیکن درگیر و تخریبگر به خط دفاعی منتقل شد، استقلال شرایط بهتری پیدا کرد.

اگر تشت‌زر سرمربی این تیم بود برای رسیدن به نوار پیروزی‌ها چه می‌کرد؟ او پاسخ داد: اگر در این تیم بودم سعی می‌کردم از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را در شرایط خوبی قرار دهم. مساله ای که مجیدی به خوبی آن را انجام می‌داد. همچنین سعی می‌کردم از مشاوران، مشاوره خوبی بگیرم تا هرچه سریع تر ترکیبم را پیدا کنم. ساپینتو نشان داده حاشیه را دوست دارد و به نظرم هرچقدر وارد این فضا شود، تمرکز از او گرفته می‌شود. خسرو یکی از بازیکنان مهم و بزرگ استقلال بوده اما حس می‌کنم حیدری را برای ساپینتو انتخاب کرده‌اند و نظر شخص ریکاردو نبوده است. ای‌کاش پیشکسوت باتجربه‌تری در این زمینه انتخاب می‌شد.

پیشکسوت فوتبال درباره شرایط بقیه مدعیان عنوان کرد: با ۴ هفته نمی‌شود مدعیان اصلی را شناخت زیرا فاصله امتیازی کم است اما می‌توان مثل همیشه مدعیان سنتی چون استقلال و پرسپولیس و سپاهان را در کنار گل‌گهر به عنوان تیم‌ها مدعی شناخت. به طور کلی باید تا نیم فصل صبر کرد.

تشت‌زر در ادامه گفت: استقلال همیشه در لیگ جزو مدعیان بوده و تیم بزرگ و با قدمتی است. این تیم امسال مهره‌های خوبی گرفته و بازگشت مهدی قایدی هم از لحاظ کیفی حسابی به این تیم کمک می‌کند. یزدانی سال گذشته یکی از بهترین‌های استقلال بود و اگر به شرایط آرمانی برگردد می‌تواند به استقلال کمک کند. آینده این تیم روشن است. به خصوص که حضور بانوان می‌تواند به این تیم کمک کند. این حضور یک اتفاق بسیار میمون و مبارک است. پیشتر از انرژی آن‌ها استفاده می‌شد و حالا از نزدیک می‌توانند حامی تیم مورد علاقه‌شان باشند.

وی تصریح کرد: اگر ساپینتو ترکیب تیمش را بشناسد و از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را به سطح مورد نظر برساند، خودش هم کمتر به حاشیه‌ها بپردازد و از مشاوره‌های خوبی استفاده کند کم و کاستی برای قهرمانی ندارد زیرا ابزار و پتانسیل خوبی برای فتح جام دارد. تنها انتقاد می‌تواند نبود یک هافبک بازیساز باشد که می‌توانست به جای این تعداد مهاجم جذب شود.

بازیکن اسبق آبی‌ها افزود: منصورخان می‌گفت هافبک‌ها از نیمه که رد می‌شوند حتی اگر ۱۰ درص امکان رسیدن پاس تان به مهاجمم بود این کار را انجام دهید. جای خالی چنین بازیکنی در استقلال به چشم می‌آید. چند سال اخیر گل‌ها بیشتر روی خلاقیت فردی بوده. اگر استقلال از کناره‌ها هم به سمت دروازه به خوبی نزدیک شود، بازهم می‌تواند به گل برسد زیرا در این زمینه هم جلالی و هم سلمانی توانایی‌اش را دارند. با استفاده از این استراتژی‌ها قهرمانی در چنگ آبی‌ها خواهد بود زیرا ابزارهای لازم در این تیم وجود دارد.

تشت‌زر گفت: به آینده این تیم باید امیدوار بود و حمایت کرد؛ کاری که از دست همه پیشکسوتان و هواداران بر می‌آید.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//


آیا این خبر مفید بود؟

1

0


نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف






پست های مرتبط