همکاری صنعتی برای تولید شیلدهای محافظ تقویت شده با نانو

همکاری صنعتی برای تولید شیلدهای محافظ تقویت شده با نانوبا همکاری دو شرکت، قرار است از گرافن برای تولید کامپوزیت‌های پیشرفته استفاده شده و این کامپوزیت‌ها برای تولید سپرهای محافظ بالستیک استفاده شوند.


به گزارش مجله خبری؛ شرکت بلک سوان گرافن (Black Swan Graphene Inc) اعلام کرد با شرکت کامپوزیت گرافن (Composites Graphene) وارد همکاری شده است. هدف آنها استفاده از گرافن بلک سوان برای ساخت شیلد‌های محافظ در برابر ضربه‌های شدید است. آنها قصد دارند تا از گرافن برای تولید کامپوزیت‌های پیشرفته استفاده نمایند که خواص حافظت در برابر برخورد‌های بالستیک را دارد.

بیشتر بخوانید

ابداع یک روش جدید برای تولید بروموگرافن


تولید اتیلن‌گلیکول از متانول به صورت سبز


ساخت شبکه بلور فوتونی غیرخطی






این شرکت اعلام کرده که شیلد‌های محافظ بالستیک که با فناوری پتنت شده آئروژل گرافنی ساخته می‌شوند، دارای قابلیت پراکندگی نیروی منحصر به فردی بوده که ضمن حفظ استحکام شیلد در برخورد‌های چندگانه، از تغییر شکل و خمیده شدن در حین برخورد چند گلوله جلوگیری شود. در واقع شیلد با برخورد گلوله عقب نرود. بلک سوان معتقد است که این کامپوزیت یکی از قوی‌ترین، سبک‌ترین و مقاوم‌ترین سپر‌های بالستیک در بازار بوده که هم دربخش نظامی و هم داخل شهری قابل استفاده است.

مایکل ادواردز، مدیر عامل شرکت بلک‌سوان می‌گوید: ما مدتی است که با کامپوزیت گرافن همکاری می‌کنیم و خوشحالیم که محصولات سپر محافظتی آنها در بخش ایمنی در بازار مورد پذیرش قرار گرفته است.

دکتر استیو دیوین، مدیر ارشد کامپوزیت گرافن، می‌گوید: کیفیت، ثبات و خلوص گرافن بلک سوان، تولید محصولی بسیار پایدار را تضمین می‌کند. این فناوری دارای مجوز ایزو بوده و قابلیت تولید در مقیاس بالا را داشته و از قیمت رقابت‌پذیری نیز برخوردار است. محصول تولید شده نیز از نظر کیفیت، هزینه و قابلیت اطمینان در سطح بالایی است.

بلک سوان گرافن بر تولید و تجاری‌سازی در مقیاس بزرگ محصولات با کارایی بالا و کم هزینه گرافن با هدف چند بخش صنعتی از جمله بتن، پلیمر، باتری‌های لیتیوم یون و سایر موارد متمرکز شده است که انتظار می‌رود صنایع حجم زیادی از آن را نیاز داشته باشند.

انتهای پیام/



پست های مرتبط