عملکرد منفی شهرداری تهران در تعمیر و نگهداری دوربین‌های سطح شهر

عملکرد منفی شهرداری تهران در تعمیر و نگهداری دوربین‌های سطح شهررئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملکرد شهرداری تهران در تعمیر و نگهداری دوربین‌های خراب شهر مردود است چراکه برای تعمیر و خرید دوربین ثبت تخلفات اتفاق قابل قبولی نیفتاده و ما عقب گرد اساسی داشتیم.


سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی مجله خبری درباره دوربین های ثبت تخلف گفت: دوربین‌ها اصولاً برای ثبت تخلف و جریمه شدن شهروندی که قانون را رعایت نکرده نیست، نقش عمده دوربین‌ها این است که با هشدار به راننده و بالا رفتن هوشیاری راننده با دیدن این تجهیزات، خطر تصادفات و مرگ و میر را کاهش دهیم.

وی افزود: متاسفانه الان شاهد این هستیم که حتی نزدیک ۸۰ درصد دوربین‌های عبور از چراغ قرمز طبق گزارشات غیر فعال است و نزدیک ۹۰ و چند درصد دوربین‌های کنترل سرعت هم غیر فعال هستند که اینها به شدت در موضوع ایمنی می‌توانند نقش داشته باشند، بار‌ها در صحن شورا تذکر داده شده و بار‌ها این نگرانی را گفتیم که ایمنی و انضباط شهر و درآمد‌های شهرداری در حال آسیب است، وقتی که یک دوربین ثبت تخلف سرعت غیر مجاز کار نمی‌کند راننده متخلف با سرعت مرگبار در خیابان حرکت می‌کند و بی انضباطی انجام می‌دهد و نظم و آرامش شهر را به هم می‌زند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: متأسفانه شهرداری تهران در بحث تجهیزات هوشمند سطح شهر نه تنها عملکرد قابل قبولی ندارد بلکه عملکردش مردود است، من بار‌ها از دستگاه‌های نظارتی خواستم که به این موضوع ورود پیدا کنند، چه لجبازی وجود دارد و چه اصراری وجود دارد که سیستم‌های هوشمند که هزاران میلیارد تومان قیمت دارند، خاموش شدند و برخی هم به سرقت رفتند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: باید در این قضیه مقام قضایی و دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و ببینند چه فلسفه‌ای پشت این ماجراست که عقل ما گنجایش تحلیل آن را ندارد؟ چرا باید این اتفاقات ناگوار بیفتد؟ الان که من در پایان سومین سال شورا هستم باید بگویم که بخش عمده این تجهیزات از بین رفته، سرقت شده و از کار افتاده اند.

وی در پایان گفت: علیرغم اینکه بودجه برای تعمیر و خرید داشتیم، اتفاق قابل قبولی نیفتاده و ما عقب گرد اساسی داشتیم، موضوع از درد دل و درخواست و یادآوری گذشته و من در شورا هم مطرح کردم و گفتم که من از این همه سکوت مبهوتم که چرا یک مداخله قانونی و یک بازخواست و توضیحی از مقصران این اتفاق خواسته نمی‌شود.

انتهای پیام/



پست های مرتبط