۱۷۲ هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد راهی کلاس درس شدند

۱۷۲ هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد راهی کلاس درس شدندسرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۷۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در مناطق ۱۳ گانه این استان راهی کلاس درس شدند.


به گزارش مجله خبری از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد جمالی آرند در آیین زنگ مهر و مقاومت اظهار داشت: این تعداد دانش آموز در بیش از سه هزار آموزشگاه همزمان با سراسر کشور از امروز اول مهرماه سال تحصلی جدید را آغاز کردند.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری ۱۴ هزارو ۴۰۰ دانش آموز کلاس اولی برای اولین بار راهی کلاس‌های درس شدند.

جمالی آرند اضافه کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر فرهنگی کارآموزش۱۷۲ هزار دانش آموز را در بیش از سه هزار مدرسه انجام می دهند.

وی افزود: ساعت آغاز به کار مدارس این استان از ابتدای مهرماه در سال تحصیلی جدید در شیفت صبح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۲۰ و شیفت عصر از ساعت از ۱۲:۳۵ تا ۱۷:۲۰ دقیقه عصر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم با اشاره به آهنگ فصل جدید تعلیم و تربیت با آغاز هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس با توجه به نقش آفرینی دانش آموزان در جنگ هشت ساله یک هفته مهم و شورآفرین خواهد بود.

سید جواد هاشمی مهر بر توجه بیشتر دانش آموزان و اولیا به تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: در مدارس این استان در کنار آموزش تربیت باید در اولویت قرار گیرید.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج هم پیشرفت های جامعه بشری در عرصه های مختلف را مدیون علم و دانش دانست و گفت: و دانش اموزان در این راستا بزرگترین نقش را در توسعه جامعه خود دارند.

آیت ‌الله سید نصیر حسینی هدف خداوند از خلقت انسان را ایجاد آگاهی، دانایی و معرفت دانست و افزود: ایجاد کشوری قدرتمند و به روز نیازمند دانش آموزانی آگاه و با دانش است.

وی بیان کرد: نیاز است دانش آموزان در کنار تحصیل علم و دانش بر دست یابی به آرمانهای اصیل ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام



پست های مرتبط