سازمان بهداشت جهانی: لبنان با یک بحران بهداشتی مواجه است

سازمان بهداشت جهانی: لبنان با یک بحران بهداشتی مواجه استسازمان بهداشت جهانی با اعلام اینکه لبنان با بحران بهداشتی مواجه است، اعلام کرد: 73 کارمند بخش بهداشت لبنان در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به این کشور به شهادت رسیدند.


به گزارش خبرنگار مجله خبری از الفرات نیوز، سازمان بهداشت جهانی روز شنبه اعلام کرد که لبنان با بحران جدی بهداشتی روبه‌رو است. این سازمان گزارش داد که تاکنون 73 کارمند بخش بهداشت در اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

در پستی که این سازمان در «ایکس» منتشر کرد، آمده است: «لبنان با یک بحران بهداشتی بزرگ مواجه است. تاکنون 1974 نفر شهید، 9384 نفر مجروح و 346209 نفر آواره شده‌اند.»

این سازمان افزود که نیروهای اسرائیلی تاکنون 34 حمله به مراکز بهداشتی انجام داده‌اند که در نتیجه آن، 73 کارمند بهداشتی به شهادت رسیده و 67 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

روز جمعه، سازمان بهداشت اسلامی لبنان گزارش داد که در حملات نیروهای اسرائیلی به شهرک مرجیون، تعدادی از امدادگران کشته شده‌اند. نیروهای اسرائیلی به طور مکرر امدادگران و خدمه نجات را هدف قرار می‌دهند؛ روز پنجشنبه نیز یک سرباز لبنانی و تیم صلیب سرخ در عملیات نجات در جنوب لبنان جان خود را از دست دادند.

به دلیل حملات صهیونیست‌ها، تعدادی از مراکز درمانی از کار افتاده‌اند. بیمارستان دولتی مرجیون در جنوب لبنان به دلیل خطرات شدید و نبود دارو و تجهیزات پزشکی، فعالیت خود را متوقف کرده و کادر آن تخلیه شده است.

همچنین، مرکز پزشکی سنت ترز در حومه جنوبی بیروت نیز هدف حملات خشونت‌آمیز هوایی اسرائیل قرار گرفته و دچار آسیب جدی شده است که منجر به توقف خدمات بیمارستانی این مرکز شده و اکنون نیازمند بازسازی جامع است.

نیروهای اسرائیلی همچنان به حملات هوایی خود به مناطق جنوبی و شرقی لبنان و حومه بیروت ادامه می‌دهند، اما تاکنون پیشرفتی در این زمینه گزارش نشده است.

انتهای پیام/



پست های مرتبط