تحقق پروژه جی نف، لازمه سرشماری سال ۱۴۰۵

تحقق پروژه جی نف، لازمه سرشماری سال ۱۴۰۵مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری قزوین گفت: در سرشماری سال ۱۴۰۵ اطلاعات کدپستی و نشانی مکان‌محور مبنای سرشماری قرار می‌گیرند.


به گزارش مجله خبری از قزوین؛ یاور عابدی در دومین جلسه کارگروه GNAF استان قزوین اظهار داشت: پروژه ملی جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در استان مقدور می‌سازد.

وی افزود: در اجرای پروژه جی‌نف، همانند کد ملی افراد، برای مکان‌ها کد شناسایی یکتا صادر خواهد شد و اجرای طرح پایگاه استاندارد نشانی مکان محور، در مدیریت امور شهری و روستایی بسیار تاثیرگذار است.

عابدی درباره این طرح ملی افزود: هم اکنون معابر بدون نام، همنام و ساختمان بدون پلاک در کشور وجود دارد و هر سازمانی نیز با ادبیات خود آدرس مشترکان را درج می‌کند که در این پروژه ملی تعریف واحدی برای آدرس‌دهی در کشور تعیین می‌شود.

دبیر کارگروه تحول دیجیتال استان بیان کرد: با توجه به وجود زيرساخت و نيروي انساني فعال در حوزه فناوري اطلاعات، استان ظرفيت تبديل به استان پيشرو در توسعه فناوري اطلاعات را دارد و اين مهم مي تواند در تمام بخش ها تسری پیدا کند.

وی در ادامه بر ضرورت همکاری شهرداری‌ها با اداره کل پست استان تاکید کرد و افزود: پروژه ملی جی نف، بستر ساز تحقق دولت الكترونيك و موجب سرعت بخشي در ارائه خدمات به مردم می شود.

گفتنی است سامانه جی نف یکی از پروژه های مهم به شمار می رود که در چند سال اخیر اجرای آن به کندی پیش رفته و تحقق آن، لازمه سرشماری سال ۱۴۰۵ است.

انتهای پیام



پست های مرتبط