بسیجیان کهگیلویه و بویراحمد بیمه می‌شوند

با امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از این پس بسیجیان استان زیر پوش خدمات بیمه ای این صندوق قرار می گیرند.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از استان کهگیلویه و بویراحمد؛این تفاهم نامه با حضور سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان و مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در دفتر فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به امضاء رسید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این نشست شرایط عضویت و تعهدات این صندوق از جمله مستمری بگیری، فوتی و از کارافتادگی کلی و بازنشستگی را تشریح کرد.

عیسی کریمی گفت: بسیجیان بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال سن زیر پوشش خدمات بیمه ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان قرار می گیرند.

وی افزود: هر شخص با پرداخت سالیانه مبلغ ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می تواند با عضویت در این صندوق از خدمات متنوع آن بهره مند شود.

افزون بر یک سوم از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بسیجی هستند.

افزون بر ۲۵ هزار خانوار در استان زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

هم اکنون بیش از ۷۰۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از این صندوق مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

کشاورزان غیرساکن در روستا، روستاییان و عشایر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر۲۰ هزار نفر، مربیان مهدکودک ها، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی می‌توانند بیمه اجتماعی شوند.

کریمی افزود: این صندوق در دو دهه گذشته با اطلاع رسانی گسترده سعی در تشویق خانواده های روستایی و عشایری برای بهره مندی از مزایا و خدمات بیمه روستایی و عشایر کرده است. ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری منجر می شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط