آخرین اخبار از تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهران/ پایانه اکباتان به زودی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: امسال نمی‌توانیم تمام نواقص خطوط 6 و 7 را رفع کنیم اما بخش عمده کار را انجام خواهیم داد و تا پایان سال 1402تمامی نواقص رفع خواهد شد.



مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی مجله خبری، درباره آخرین اخبار از تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهران، اظهار کرد: درحال حاضر 7 خطوط مترو به بهره برداری می‌شوند اما در خطوط 6 و 7 نواقصی داریم که یا مربوط به تکمیل نشدن ایستگاه‌های آن است و یا نواقصی دیگری دارند.

وی گفت: اولویت اول ما این است که این دو خط را به بهره برداری برسانیم و نواقص آن را حل کنیم تا در جابه جایی شرایط سهل و بهتری فراهم شود علاوه بر این مطالعه راه اندازی 4 خط دیگر مترو را در دستور کار قرار دادیم و برای ما درحال حاضر رفع مشکلات خطوط موجود الخصوص خطوط 6 و 7 بسیار اهمیت دارد.

درستی درباره تکمیل پایانه‌ها، بیان کرد: در ادوار گذشته هم‌پای ایستگاه، پایانه راه اندازی نشده است احتمالا در چند روز آینده پایانه اکتابان که بزرگترین سازه زیر زمینی کشور است را افتتاح خواهیم کرد و این افتتاح کار بسیار بزرگی است چراکه از پروژه های عمرانی مهم کشور است.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: با افتتاح پایانه اکباتان کیفیت مسافرگیری و خدمات ارتقا پیدا می‌کند چراکه در این پایانه تمهیدات 10 هزار کیلومتر خطوط 3، 4، 6 و 7 را انجام داد که باعث کاهش فاصله می‌شود. تکمیل خط 3 و 6 در دستور کار است در این خطوط پایانه داریم و باید ایستگاه‌ها را تکمیل کنیم به همین منظور راه اندازی پایانه خط 7 در اولویت قرار دارد.

وی درباره بازه زمانی تکمیل خط 6 و 7، خاطرنشان کرد: امسال نمی‌توانیم تمام نواقص این دو خطوط را رفع کنیم اما بخش عمده کار را انجام خواهیم داد و تا پایان سال 1402تمامی نواقص رفع خواهد شد.



پست های مرتبط