تغییرات جدی تلویزیون و عزمی جدی برای در اوج نگه داشتن پر مخاطب ترین رسانه کشور

هفته گذشته در احکامی متفاوت رسانه ملی سکان هدایت معاونت سیما و شبکه های مختلف را به جوان تر ها سپرد.



به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر مجله خبری؛ بلاخره پیمان جبلی با امضای حکم معاون جدید سیما به تمام شایعات در خصوص تغییر و تحولات تلویزیون پایان داد و با اعلام نام مدیران جدید شبکه های تلویزیونی روند جدیدی بر مدیریت رسانه ملی در حوزه های مختلف کلید زد. با آمدن محسن برمهانی و با سوابقی که از او در این عرصه سراغ داریم طبیعتا تلویزیون به یک چابکی و چالاکی نزدیک خواهد شد که به طور حتم در افزایش مخاطبان رسانه ملی موثر است. در گزارش های مفصلی موضوع را با خانواده رسانه به ویژه تهیه کننده آثار نمایشی بررسی می کنیم.

علیرضا سبط احمدی: محسن برمهانی به فیلمسازی و مجله خبریمه سازی اشراف کامل دارد/به انتخاب پیمان جبلی دست مریزاد می گویم!

روز دوشنبه پیمان جبلی ، رئیس سازمان صدا و سیما در پی حکمی آقای محسن برمهانی را به عنوان معاون سیما برگزید و از حمید شاه آبادی معاون سیمای سابق بابت تلاشش در عرصه سیما در طی این سال ها تقدیر و تشکر کرد.

علیرضا سبط احمدی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر مجله خبری در خصوص حکم پیمان جبلی و انتخاب معاون سیمای جوان گفت: باید گفت وظیفه معاونت سیما علاوه بر این که از تمامی سمت ها در سازمان صدا و سیما مهم تر و بالاتر است مسئولیت سنگینی را هم در این رسانه بر عهده دارد. درواقع محسن برمهانی در کارنامه هنری اش در همه امور مسئولیت های زیادی بر گردن داشت و خوشبختانه به فیلمسازی و مجله خبریمه سازی اشراف کامل دارد و من از این بابت بسیار زیاد خوشحال و خرسندم و به انتخاب آقای پیمان جبلی دست مریزاد می گویم به این دلیل که فردی را وارد سطح اول تولید رسانه ملی کرده است که دارای تجربه های زیادی است و به عبارتی خاک صحنه خورده است و در جریان است وقتی پروژه ای قرار است از صفر تا صد به سرانجام برسد بسیار مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت و نیازمند حمایت و کمک بالایی است. درواقع آقای محسن برمهانی کلیت تولید را در تمام سطوح می شناسد و از آن آگاه است، پر انرژی و جوان است و دانش آموخته همین رشته است و اگر مورد حمایت واقع شود و سیاسیون او را رها کنند مسلما می تواند ارتباط رسانه و مردم را برقرار کند. به نظر من این جایگاه بسیار خطیر و مهم است و به جرأت می توانم بگویم معاونت سیما از تمام وزارتخانه ها سنگین تر و مسئولیت پذیر تر است به این دلیل که با 85 ایرانی سرو کار دارد و باید باب میل آن ها گام بردارد.

او در پایان و در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه اولویت هایی در سیما وجود دارد که باید به آن ها پرداخته شود اظهار کرد: همانطور که آقای پیمان جبلی در جلسه و نشست دو سه هفته گذشته ذکر کردند این بود که رسانه ملی ریزش مخاطب دارد و ارتباط صدا و سیما با مردم کمرنگ شده است که چنین موضوعی یک خطر بسیار بزرگ محسوب می شود و تمام دنیا از طریق رسانه، سیاسیون و نخبگان اجتماعی، نخبگان اقتصادی جامعه را هدایت می کند. درواقع کمرنگ شدن ارتباط ما با مردم بسیار خطرناک است و نیاز است تا تکنولوژی روز دنیا به گونه ای ترسیم شود تا بتوان جوانان را به ایده آل های فرهنگی که مد نظر مجموعه کشور، خانواده ها و نظام است نزدیک کنیم. من به عنوان یک فعال فرهنگی انتظار دارم تا راهکار های درست برای درست شدن فرهنگ به کار گرفته شود. مهم ترین رسالت معاونت سیما نزدیک کردن مردم یا نزدیک کردن رسانه به مردم است تا بتواند پاسخگوی دغدغه های مردم باشد و بتواند بستر سازی فرهنگی مناسبی در این خصوص داشته باشد. علاوه بر این ها باید توزیع مناسب ثروت و بودجه در داخل سازمان برای تمام پروژه ها صورت بگیرد تا در پایان خروجی کار مطلوب باشد.

پوست اندازی و جوان سازی رسانه ملی با تغییر در معاونت سیما/معاون جوان سیما می تواند منشأ تحول در سیما باشد!

روز دوشنبه پیمان جبلی ، رئیس سازمان صدا و سیما در پی حکمی آقای محسن برمهانی را به عنوان معاون سیما برگزید و از حمید شاه آبادی معاون سیمای سابق بابت تلاشش در عرصه سیما در طی این سال ها تقدیر و تشکر کرد.

امیر پوررحمانی تهیه کننده تلویزیون که در آثاری همچون «آسمان همیشه ابری نیست» و «پرگار» فعالیت داشته است در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر مجله خبری در خصوص حکم پیمان جبلی و انتخاب معاون سیمای جوان گفت: پوست اندازی و جوان سازی صدا و سیما امر بسیار حیاتی است و باید 90 درصد از کادر سازمانی تغییر کنند. من شناخت زیادی از محسن برهمانی ندارم اما همین که رئیس سازمان صدا و سیما دست به این تغییر و تحول زد جای امیدوار ی است و من این تحول را بسیار خوب می دانم.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه اولویت هایی در سیما وجود دارد که باید به آن ها پرداخته شود اظهار کرد: ما در مقوله نمایش به شدن عقب افتاده ایم و در این مقوله ضعیف عمل کرده ایم و از طرفی نیز آمدن ماهواره ها و شبکه های خارجی باعث تخریب کانال ها و شبکه های ایرانی شده اند و باید اولویت با بحث فیلمسازی و سریال سازی باشد تا به هر نحوی بتوان اوقات فراغت مخاطبان را غنی کرد چرا که امید مردم به رسانه ملی است.

امیر پوررحمانی در پایان و در این خصوص که چه مقدار می توان به حل مشکل ریزش مخاطب امیدوار بود گفت: سازمان صدا و سیما دچار روزمرگی شده است و تا کنون هیچ اتفاق مثبتی در این خصوص رخ نداده است اما باید استارت کار از جایی رقم بخورد و حضور معاون سیمای جدید می تواند به این امر کمک زیادی کند اما اگر در کنار او افراد با تجربه حضور داشته باشند باعث می شوند تا او به مرز پختگی برسد.

انتهای پیام//



پست های مرتبط