مجیدی به تنهایی مقابل حواشی ایستاده است/ استقلال تا لحظه آخر بجنگد و خود را قهرمان نداند

بهشاد یاورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مجله خبری اعلام کرد استقلال به هیچ وجه نباید خود را تا لحظه مسجل شدن، قهرمان لیگ بداند و بازیکنان این تیم باید تا آخرین دقایق بجنگند.



بهشاد یاورزاده، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی مجله خبری درباره روزهای آغازین فوتبال و فعالیت این روزهایش اظهار داشت: در سن پایینی به استقلال پیوستم. از ۱۷ سالگی در این تیم بودم و انتظار می‌رفت سال‌ها در این تیم بمانم. من فرزند استقلال بودم و به همین خاطر از بسیاری از پیشنهادات گذشتم اما به من آن طور که باید و شاید بها داده نشد. در نهایت با تصمیمی عجولانه استقلال را به مقصد استیل آذین ترک کردم. از آن‌جا مسیر فوتبالم تغییر کرد. تا ۳، ۴ سال پیش فوتبال بازی می‌‌کردم اما حالا به آمریکا مهاجرت کرده‌ام. در لوس آنجلس مربی فوتبال هستم و قصد دارم مربیگری را جدی ادامه دهم. بیزینس غیر فوتبالی‌ام هم وجود دارد اما قصد فعالیت حرفه‌ای در مربیگری و بازگشت به فوتبال را دارم. امیدوارم فرصت پیدا کنم روزی در ایران این کار را انجام دهم.

وی که خود روزی به عنوان پدیده شناخته می‌شد درباره اینکه آیا در این سال ها پدیده خاصی در فوتبال دیده یا خیر گفت: با توجه به اینکه سال‌ها است از لیگ ایران دورم اما پدیده‌ها را زیر نظر داشته‌ام. از اللهیار تا قایدی. اما نمی توانم شخص خاصی را به عنوان پدیده انتخاب کنم زیرا نسل جدید واقعا با استعداد هستند و استاندارد و سطح کیفی بازیکنان بالا رفته است.

یاورزاده درباره نتایج استقلال در این سال‌ها افزود: فشار زیادی روی استقلال در بازی‌های چند سال اخیر بوده. مجیدی بیشتر از آن که بخواهد کار فنی کند یک تنه مقابل حواشی ایستاد و خود را سیبل حواشی کرده تا فشار از روی بازیکنان جوان و هواداران و مدیریت دور کند. این نشان از تجربه بالای مجیدی دارد زیرا خودش این باشگاه را می‌شناسد. خیلی‌ها تصور می‌کنند بهتر است خودش وارد حواشی نشود اما نیاز بود تا خیلی از مواقع خود مجیدی وارد گود شود. درست است که استقلال باید بهتر بازی کند اما اولویت قهرمانی است. سال‌های آینده می‌توانیم فوتبال باکیفیت‌تری ببینیم.

هافبک چپ‌پای اسبق آبی‌ها درباره عملکرد سلمانی که در پست خود او ایفای نقش می‌کند گفت: جعفر سلمانی بازیکنی مستعد و تکنیکی و در خدمت تیم است. شاید در تصمیمات آخر بتواند بهتر کار کند اما تاثیرگذاری او فوق العاده بوده. سلمانی خود را به خوبی با تیم هماهنگ کرده و آینده خوبی در انتظار او خواهد بود.

یاورزاده در تیم صمد مرفاوی که تا هفته‌های پایانی شانس قهرمانی داشت بازی می‌‌‌کرد. او درباره اتفاقاتی که آن تیم را از قهرمانی دور کرد و ممکن است استقلال فعلی را از جام دور کند گفت: در تیمی که در آن حضور داشتم در زمان صمد مرفاوی ما تا چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها شانس اصلی قهرمانی بودیم اما مدیریت تغییر کرد و همه چیز عوض شد. آن قدر وعده‌های دروغین به ما داده شد و چندین ماه درگیر حواشی بودیم. عوامل پشت پرده هم دخیل بود زیرا خود بازیکنان با تمام توان بازی می‌‌کردند. در نهایت نتوانستیم قهرمان شویم. توصیه‌ام به بازیکنان تیم فعلی این است که بازی به بازی پیش بروند و همان طور که مجیدی گفت هر بازی را فینال بدانند. اگر گفتند حتی ۱۰۰ میلیارد پاداش می‌دهند یا پول را نمی دهند اصلا توجه نکنند. این قهرمانی می تواند باعث تغییر سرنوشت فوتبالی همه‌شان شود.

وی درباره روند استقلال تا پایان لیگ هم افزود: تمام بازی‌ها حکم فینال را دارد. بازی مقابل پدیده خیلی مهم بود و بازی کلیدی فصل بود. تجربه من می‌گوید باید تا آخرین لحظه با تمام توان جنگید. بدترین مساله این است که تیم خودش را از پیش قهرمان شده بداند. امیدوارم تیم زودتر قهرمان شود بازی‌ها تشریفاتی شود تا هواداران آرامش داشته باشند.

بهشاد در پایان درباره بازی استقلال مقابل فولاد گفت: بازی‌های استقلال و فولاد همیشه یک چالشی جدی بوده. تیم نکونام جنگنده و پرانرژی است اما امیدوارم استقلال شکست ‌ناپذیری اش را ادامه دهد زیرا این رکورد در کنار قهرمانی می‌تواند یک فصل رویایی برای استقلالی‌ها باشد. اگر فولاد را شکست دهند که یک نتیجه عالی رقم خورده و بهترین اتفاق ممکن رخ داده است.

انتهای پیام//



پست های مرتبط