سوابق بیمه تامین اجتماعی را اینجا ببنید!

نظارت و کنترل سوابق بیمه تامین اجتماعی برای بیمه شدگان این سازمان موضوع بسیار مهمی است. به ازای ماه هایی که برای یک شرکت خدمت می کنید از سوی کارفرما حق بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود که 7 درصد سهم بیمه شده و 23 درصد سهم کارفرما است.



برخی کارفرماها به بهانه های مختلف از پرداخت حق بیمه شانه خالی می کنند و یا در پرداخت به موقع آن سهل انگاری می کنند که اگر کارمندان اقدام به کنترل و مشاهده سوابق بیمه خود به طور منظم نکنند در آینده متضرر می شوند.

فاصله افتادن بین سوابق بیمه منجر به افزایش طول مدت خدمت و به تعویق افتادن زمان بازنشستگی می شود. ضمن اینکه در طول خدمت نیز می تواند در استفاده از برخی امکانات و خدمات تامین اجتماعی مثل خدمات درمانی شما را دچار مشکل کند.

اگر سوابق بیمه خود را دیدید و متوجه نقصی در ثبت سوابق شدید می توانید از سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir در بخش اعتراض به سوابق ناموجود نسبت به بازیابی سوابق، به‌شکل قانونی اقدام کنید.

راه دیگر مراجعه حضوری است که می‌توانید با همراه داشتن مدارک و همچنین مستندات اشتغال و دریافت مزد یا حقوق مثل فیش حقوقی، حکم کارگزینی و هر مدرکی که طول اشتغال را ثابت کند، به همراه مشخصات کارفرما و کارگاه در آن مقطع، به شعب تامین اجتماعی مراجعه و با تکمیل فرم ادعای سابقه، این فرآیند را پیگیری کنید. در نهایت اگر طبق بررسی‌های فنی و کارشناسی کمیته طی ۲ ماه ادعای بیمه شده تایید شود، میزان حق بیمه به کارفرما ابلاغ و در نهایت مدت مورد تایید کمیته در سوابق بیمه ثبت می‌گردد.

توجه داشته باشید که حتی اگر:

  1. کارفرما با شما قراردادی تنظیم نکرده باشد و بدون قرارداد کار کنید.
  2. کارفرما از شما امضا گرفته باشد که شما بدون بیمه استخدام می شوید.
  3. کارفرما بیمه شما را مستقیما به خودتان پرداخت کند تا به صورت بیمه اختیاری اقدام بیمه نمودن خود کنید.

می توانید از کارفرما به بیمه شکایت کنید و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه و جریمه خواهد بود.

مواردی که گفتیم در شرایطی بود که کارفرما به هر دلیلی حق بیمه شما را پرداخت نکند. اما اگر به‌صورت مقطعی اشتغال ندارید برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین بیمه پردازی تان (بطور مثال از کار فعلی خود بیرون آمده و به دنبال محل کار و شرکت دیگری برای استخدام هستید) می‌توانید با انعقاد قرارداد بیمه اختیاری یا بیمه مشاغل آزاد، بیمه‌پردازی خود را ادامه دهید تا میان سوابق بیمه‌ای شما فاصله‌ای ایجاد نشود.

به عنوان ساده ترین راه اطلاع از سوابق بیمه و در صورتیکه در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید، می‌توانید با شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* و ارسال عدد ۲ و در آخر شماره ملی خود، آخرین سابقه ماه گذشته، آخرین کارکرد روزانه و دستمزد ماهیانه خود را دریافت کنید.

مشاهده سوابق بیمه در سایت تامین اجتماعی

اگر بیمه شده تامین اجتماعی هستید با خط تلفن همراهی که به نام خودتان است در سایت تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir ثبت نام کنید تا به راحتی سوابق بیمه ای خود را ببینید. ثبت نام در سایت با چند مرحله ساده و پرکردن اطلاعات شناسنامه ای انجام می شود و رایگان است.

پس از ثبت نام از بخش بیمه شدگان» خدمات سابقه»کلیه سوابق می توانید سوابق بیمه ای خود را با جزییات ببینید.

در سایت تامین اجتماعی علاوه بر مشاهده سوابق بیمه خدمات بسیاری نیز ارائه می شود که تا پیش از این فقط به صورت حضوری بود. از جمله خرید خدمت سربازی، دریافت انواع کمک هزینه ها مانند کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، ... . همچنین می توانید به صورت آنلاین برای انعقاد انواع قرارداد بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، بیمه دانشجویی، بیمه زنان خانه دار اقدام کنید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی در مجله خبریمه کارمند

از طریق مجله خبریمه کارمند نیز می توانید سوابق بیمه خود را مشاهد کنید. کافیست این مجله خبریمه را نصب کنید تا همیشه سوابق بیمه در دسترس شما باشد و به راحتی سوابق بیمه خود را کنترل کنید.

علاوه بر مشاهده سوابق بیمه، امکانات و ابزارهای مختلف دیگری نظیر استعلام دفترچه بیمه، محاسبه حقوق بازنشستگی، استعلام خلافی خودرو، استعلام قیمت خودرو، نرخ طلا و ارز، ... دارد.

برای دانلود نسخه اندروید مجله خبریمه کارمند از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

توجه کنید که برای مشاهده سوابق بیمه پیش از هر چیز باید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید. پس از آن می توانید از راه های گفته شده سوابق بیمه خود را کنترل کنید. اگر در ثبت نام در سایت تامین اجتماعی به مشکل برخوردید و یا سوالی در خصوص خدمات بیمه تامین اجتماعی داشتید می توانید با شماره تلفن 1420 تماس بگیرید. کارشناسان تامین اجتماعی پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

همچنین اگر به دنبال آخرین اخبار و اطلاعات سازمان تامین اجتماعی هستید می توانید مطالب و مقالات سایت کارمند را به آدرس karmand.app دنبال کنید.


محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است


پست های مرتبط