حقایقی جالب درباره یک گیاه وحشی لاغرکننده

یک کارشناس تغذیه با اشاره به قند پایین موجود در کنگر و خاصیت سیرکنندگی این گیاه، مصرف آن را برای رژیم لاغری بسیار مفید دانست.



به گزارش مجله خبری؛ نیلوفر حیدری از کنگر به عنوان یکی از گیاهان پرمصرف بهاری یاد کرد و افزود: این گیاه از نظر تغذیه ای جزو گروه سبزیجات محسوب می شود و از مفیدترین سبزیجات است.

وی افزود: کنگر علی رغم اینکه فیبر بالایی داشته و خاصیت سیرکنندگی دارد، از سطح انرژی بسیار پایینی برخوردار است.

حیدری گفت: میزان قند موجود در این سبزی بسیار پایین است، بنابراین مصرف زیاد آن اضافه وزن و چاقی به دنبال ندارد.

این کارشناس تغذیه گفت: با توجه به خاصیت سیرکنندگی و از طرفی میزان پایین کالری این سبزی، افراد می توانند از این سبزی برای رژیم لاغری خود استفاده کنند.

وی افزود: همچنین به دلیل قند پایین، مصرف کنگر برای بیماران دیابتی و مبتلایان چربی خون هم توصیه می شود.

این کارشناس تغذیه خاصیت دیگر کنگر را وجود منابع بسیار آنتی اکسیدان در آن عنوان کرد و افزود: گیاه کنگر همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد.

وی به وجود منابع غنی ویتامین A و فولات هم در کنگر اشاره کرد و افزود: ویتامین A موجود در کنگر برای پیشگیری از انواع عفونت در بدن و بهبود پوست و مو مفید است.

حیدری گفت: فولات هم که جزو ویتامین B محلول در آب است، برای پیشگیری از کم خونی موثر است.

این کارشناس تغذیه همچنین از کنگر به عنوان منبع غنی پتاسیم یاد کرد و افزود: پتاسیم موجود در کنگر برای کنترل فشار خون بسیار مفید است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه بهترین روش مصرف کنگر طبخ آن به صورت بورانی است، گفت: افراد باید دقت داشته باشند که کنگر را با آب بسیار کم بر روی حرارت بسیار کم پخت کنند تا املاح آن از بین نرود.

وی افزود: توصیه می شود افراد از سرخ کردن کنگر و مصرف روغن در کنار آن خودداری کنند.



پست های مرتبط