۲۵۰ میلیارد تومان طرح برق منطقه ای در استان قزوین افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: امسال 4 طرح برق منطقه ای با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان در استان قزوین به بهره برداری می رسد.



به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری از قزوین؛ به مناسبت هفته فرهنگ صرفه جویی در مصرف، مدیران صنعت آب و برق استان قزوین در نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تشریح مهمترین اقدامات انجام شده به سوالات آنها پاسخ دادند.

در این نشست که روز یکشنبه در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، ابوالفضل موتاب ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین، صباغیان سرپرست شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهید رجایی، علی خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان و دیلمی مدیر برق منطقه ای زنجان نیز حضور داشتند و به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ دادند.

علی خلجی در این نشست اظهارداشت: از اصحاب رسانه که در اطلاع رسانی نقش مهمی ایفا می کنند قدردانی می کنیم و باور داریم بدون همراهی خبرنگاران امکان انعکاس خدمات گسترده صنعت آب و برق میسر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: انرژی یک نعمت ارزشمند است که خدا به بشر ارزانی داشته و باید ارزش این نعمت را بدانیم و از آن بدرستی استفاده کنیم تا دچار چالش نشویم.

خلجی تصریح کرد: تولید و انتقال انرژی برق فرآیند بسیار پیچیده و هزینه بری دارد تا به مشترکان برسد و این انرژی در شرایط کاری سختی تبدیل به انرژی گرانقیمت شده و به اقصی نقاط کشور با قیمت ارزان منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان یادآورشد: شبکه های انتقال و پست های برق، هزینه های سنگین و نگهداری آنها نیز شرایط سخت خود را دارد اما در مجموع صنعت آب و برق لازم و ملزوم یکدیگرند.

این مسئول بیان کرد: از نظر اقلیمی دچار خشکسالی سختی هستیم و قطعا این امر مشکلاتی را در ارایه خدمات صنعت آب و برق نیز ایجاد می کند که باید با مدیریت و مجله خبریمه ریزی از چالش ها عبور کنیم.

خلجی گفت: حدود هفتاد درصد انرژی استان قزوین در بخش صنعت و کشاورزی مصرف می شود که مولد بودن استان را نشان می دهد.

وی اظهارداشت: یکی از ویژگی های این منطقه، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت انرژی شمال به جنوب و مرکز به غرب کشور است همچنین وجود انرژی های پاک در منطقه و استان قزوین امکان احداث نیروگاههای تجدیدپذیر را ممکن کرده است.

خلجی اضافه کرد: ظرفیت نیروگاه های بادی استان قزوین 163 مگاوات است و در ردیف دو استان شاخص کشور در این زمینه هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی بهره بیشتری ببریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان یادآورشد: خطوط انتقال و فوق توزیع مستقر در استان قزوین بیش از 2 هزار و 51 کیلومتر مدار و ظرفیت پست های انتقال و فوق توزیع نیز 4 هزار و 685 مگاولت آمپر است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت شبکه مطلوبی در استان قزوین داریم و حدود 2.5 برابر بار مصرفی استان ظرفیت شبکه داریم و قادریم همه نیازها را تامین کنیم.

250 میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری است

خلجی تصریح کرد: در این استان 4 طرح با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان در دست اجراست و طرح های توسعه پست 263 کیلوولت بویین زهرا و توسعه پست 230 کیلوولت قزوین که قدیمی بود در حال بهسازی است که همه تجهیزات این پست نوسازی خواهد شد.

وی اظهارداشت: یک پروژه نیروگاهی مهم در بویین زهرا با کلاس F کلید خواهد خورد که مصرف آب کم و تجهیزات نیروگاهی خاصی دارد که امیدواریم بزودی عملیاتی شود.

خلجی یادآورشد: در قزوین بیش از یک هزار مگاوات ساختگاه ها نیروگاهی شناسایی شده و امیدواریم بتوانیم از خروجی این نیروگاه ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: برق منطقه ای متقاضیان بالای هفت مگاوات را پوشش می دهد که در حال حاضر چهار مشترک سنگین صنعتی داریم و 9 مشترک هم عقد قرار داد شده که پیش بینی مصرف آنها 250 مگاوات است.

خلجی بیان کرد: در خصوص مدیریت مصرف باید فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد که در این راستا به جهت ارزان بودن انرژی و بالا رفتن مصرف که بیش از استاندارد جهانی است بایستی اقدامات موثری توسط رسانه ها صورت گیرد و امیدواریم با اقناع سازی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهبود یابد.

انتهای پیام



پست های مرتبط