سایه سنگین خاموشی‌های زمستانی بر سر انگلیسی‌ها

روزنامه انگلیسی تلگراف فاش کرد که کمبود انرژی در انگلیس در ماه‌های سرد سال حتمی است و دولت از هم اکنون هشدارهای قطع شدن برق در صورت عدم صرفه جویی را تهیه و آماده ارسال به مردم کرده است.



به گزارش مجله خبری، دولت انگلیس طرح‌های برای جلوگیری از کمبود انرژی و خاموشی‌های گسترده در فصل زمستان آماده کرده است که گفته می‌شود مسئولیت اصلی آن را بر گُرده شهروندان این کشور قرار داده است.

روزنامه تلگراف در گزارشی فاش کرد که دولت طرح اضطراری انرژی آماده کرده است که از شهروندان این کشور خواسته می‌شود در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا از قطع برق آنها در زمستان جلوگیری شود.

در گزارش این روزنامه آورده شده است که این طرح در صورت کمبود گاز یا برق اجرا می‌شود ولی ظاهراً کمبود انرژی در این کشور قطعی است چون دولت از هم اکنون اعلامیه‌های هشدار برای ارسال به مصرف کنندگان آماده کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده همچنان بحران انرژی و هزینه‌های بالای زندگی در انگلیس مشکل و دغدغه اصلی شهروندان محسوب می‌شود و انتظار می‌رود قبوض خانوارها در زمستان امسال از ۳۳۰۰ پوند هم بالاتر رود.

شبکه ملی برق انگلیس از صنایع بزرگ تولیدکننده برق مثل بریتیش گاز و شل خواسته است راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و قبوض خانوارها پیدا کنند ولی این شرکت‌ها می‌گویند چنین درخواستی را نمی‌پذیرند.

قیمت سوخت و انرژی به خاطر تحریم‌های غرب علیه روسیه در ماه‌های گذشته افزایش شدید یافته است ولی در عین حال کشورهای اروپایی هنوز به دنبال ایجاد مجله خبریمه‌های جبران کمبود انرژی وارداتی از روسیه هستند.

هفته گذشته، کمیسیون اروپا به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که مصرف گاز طبیعی خود را ۱۵ درصد از سپتامبر تا مارس سال آینده کاهش دهند. این کمیسیون گفت: در صورت قطع کامل گاز روسیه ذخیره کشورهای اروپایی برای فصل زمستان کافی نخواهد بود.



پست های مرتبط