این ماده غذایی حتما باید در صبحانه کودکان باشد!

خوردن صبحانه پروتئینی بر پایه تخم‌مرغ به افزایش احساس سیری کودکان کمک می‌کند و دریافت کالری در وعده ناهار را کاهش می‌دهد.



به گزارش مجله خبری؛ تخم‌مرغ آب‌پز، نیمرو یا املت جزء بهترین انتخاب‌های غذایی برای کودکان است و متخصصان توصیه می‌کنند که این ماده غذایی حتما در رژیم غذایی کودکان گنجانده‌ شود.

در این زمینه محققان دانشگاه پنسیلوانیا مطالعه‌ای در مورد 40 کودک 8 تا 10 ساله انجام دادند و به‌مدت سه هفته صبحانه‌های مختلفی مانند تخم‌مرغ، غلات و فرنی برای آنها سرو شد. محققان اشتهای کودکان برای وعده ناهار همچنین احساس گرسنگی در این چند ساعت را نیز بررسی کردند.

جالب اینکه اشتها با توجه به نوع صبحانه چندان تفاوتی نداشت اما دریافت کالری در کودکانی که تخم‌مرغ خورده ‌بودند نسبت به بقیه حدود 70 کیلوکالری کمتر بود و دریافت کالری روزانه نیز 4 درصد کاهش داشت.

نباید فراموش کرد که تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین‌های مختلف است و می‌تواند 50 درصد از نیاز روزانه کودک به ویتامین A را تامین ‌کند. همچنین، مقدار فراوانی ویتامین‌های گروه B دارد و به تامین 15 تا 20 درصد نیاز روزانه آهن و فسفر کمک می‌‌کند. در کل، تخم‌مرغ جزء خوراکی‌هایی با پروتئین عالی است و برای کودکان کم‌اشتها توصیه می‌شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط