حریق در کارخانه تصفیه روغن در منطقه صنعتی چرم سازی 3 مفقودی داشته است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: حریق در کارخانه تصفیه روغن در منطقه صنعتی چرم سازی بویین زهرا یک مجروح و سه نفر مفقودی داشته است.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی دقایقی قبل در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مجله خبری اظهارداشت: متاسفانه این حریق که از صبح امروز در یکی از واحدهای تصفیه روغن در منطقه صنعتی چرم سازی در شهرستان بویین زهرا آغاز شده علیرغم تلاش بی وقفه آتش نشانان همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بیش از 20 دستگاه خودروی آتش نشانی از ایستگاههای الوند، شهر صنعتی، محمدیه، قزوین، کرج، اشتهارد، بویین زهرا، سگز آباد، شهرک های صنعتی لیا و آراسنج به محل حادثه اعزام شده و در حال مهار آتش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: مهمترین هدف نیروهای امدادی ابتدا کنترل آتش و پیشگیری از سرایت حریق به واحدهای صنعتی مجاور است که خوشبختانه توانسته ایم این حریق را کنترل و مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: به دلیل آتش زا بودن روغن های تصفیه شده مهار این آتش کمی طولانی شده و امیدواریم با حضور نیروهای آتش نشان بتوانیم در ساعات آتی این حریق را مهار و به طور کامل اطفاء کنیم.

یک مجروح و سه مفقودی در حادثه

مهدیخانی در خصوص آسیب های انسانی این حادثه هم اظهارداشت: در این حادثه یک نفر مجروح شده و متاسفانه سه نفر از کارگران پیمانکار که در محل کارخانه مشغول جوشکاری بودند مفقود شده اند که تلاش برای پیدا کردن آنها و اطلاع از سرنوشت مفقودان ادامه دارد.

وی بیان کرد: به دلیل حجم آتش و گرمای ناشی از آن عملیات خنک سازی محوطه های اطراف با جدیت ادامه دارد تا آتش به واحدهای صنعتی مجاور سرایت نکند که این ماموریت بخوبی انجام شده است.

مهدیخانی که هم اینک به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور دارد تصریح کرد: معمولا این گونه حوادث به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی رخ می دهد و در این حادثه نیز به احتمال زیاد جوشکاری علت وقوع حریق بوده اما کارشناسان علت دقیق حادثه و میزان خسارت را پس از مهار آتش اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام


پست های مرتبط