شناسایی عامل نقض حریم خصوصی در فضای مجازی

فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و فحاشی در فضای مجازی کرده بود،شناسایی و دستگیر شد.



  1. به گزارش مجله خبری از خراسان جنوبی، رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: خانم جوانی به این پلیس مراجعه و عنوان کرد فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اقدام به فحاشی، و با انتشار تصاویر خصوصی و شماره تلفن همراه وی در فضای مجازی موجب سلب آسایش او شده است.
  2. سرهنگ علی محمدپور افزود:رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
  3. وی گفت: کارشناسان پس از هماهنگی با دستگاه قضایی، متهم را برای تحقیقات تکمیلی به این پلیس دعوت کردند که متهم پس از حضور در پلیس فتا در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد، ولی پس از مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرد.
  4. رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: در نهایت پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارسال شد.
  5. سرهنگ محمدپور افزود: کاربران از عکس‌های خصوصی خود در پروفایل شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند و اطلاعات هویتی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند که احتمال سوء استفاده از آن‌ها متصور است؛ همچنین افرادی که در فضای مجازی اقدام به توهین و از بین بردن حریم خصوصی کاربران می‌کنند باید آگاه باشند که قانون‌گذار این حق را برای مراجع ذی‌صلاح محفوظ می‌داند که طبق قانون جرایم رایانه‌ای با آن‌ها برخورد کرده و آن‌ها را به مجازات کیفرشان برساند.
  6. رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.
  7. انتهای پیام

پست های مرتبط