ایران مرکز مقاومت و ایثار و فرهنگ شهادت طلبی است

استاندار لرستان گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی و تفکرات این انقلاب الگوی جدیدی برای ملت‌های آزاده ی دنیا به شمار می‌رود .



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از لرستان ؛ فرهاد زیویار روز پنجشنبه در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ، اظهار کرد: لرستان سرزمینی است که تاریخی کهن و قدمتی دیرینه دارد، خاستگاه مفرغ بوده و تمدن های بسیاری در این سرزمین شکل گرفته اند که محصول انسان‌های بزرگ و الگوساز این خاک هستند .

او افزود: رمز ماندگاری تمدن ها به واسطه نقش آفرینی انسان های بزرگ است که با گذشت و ایثار، از خود آثار ماندگار به جا گذاشته و ماندگاری و تداوم بشر حاصل این ایثار است .

زیویار تصریح کرد: ایثار و گذشت معانی و تعابیر مشخص و منحصر به خود دارند و آنان که از خود ایثار نشان می دهند با گذشتن از مادیات و دلبستگی های دنیوی و قرار گرفتن در مسیر کمال به فکر کمک به دیگر انسان ها هستند .

او با اشاره به اینکه ایثار درجه ای از انسانیت است که موجب گذشت و فداکاری برای حفظ دیگران می شود، افزود: لرستان از استان هایی است که به واسطه دلاوری و رشادت مردمانش در تهدیداتی که به کشور وارد آمده ایثارگران بسیاری از خود به جا گذاشته و رمز ماندگاری مردمان این سرزمین در همین ایثارگری هاست .

زیویار بیان کرد: تاریخ خطه لرستان از نقاط عطف بسیاری پر شده و انقلاب اسلامی یکی از بارزترین آنهاست که آمیخته با فرهنگ ایثار و شهادت مردمان این سرزمین است .

او گفت: انقلاب اسلامی تبیین جدیدی از فرهنگ ایثار و شهادت را در دنیا مطرح و ادبیات نوینی در وصف این فرهنگ ارزشمند ارائه داد که قابل مقایسه با دوران قبل از آن نیست و در نوع خود الگوی جدیدی برای سایر ملت های آزاده ی دنیا به شمار می رود .

استاندار لرستان تاکید کرد: ایران در دنیا قطب تولید تسلیحات پیشرفته نظامی یا اقتصادی نیست اما مرکز مقاومت و ایثار و فرهنگ شهادت طلبی به شمار می رود زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام ارزشهاست .

زیویار بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک ارزش والای انسانی نیاز به ترویج و تعمیق دارد و باید در نظر داشت که ایثار و شهادت را با معیارهای مادی نمی توان سنجید .

او گفت: لرستان ۶۳۰۰ شهید والامقام را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده و اگرچه آنها اکنون در بین ما نیستند اما مکتبشان چراغ راه زندگی و راهبر خواهد ماند زیرا حقیقت خواهی و گذشت شاخصه اصلی مسلک شهیدان است .

انتهای پیام


پست های مرتبط