بیمارستان‌های صحرایی و متخصصان اورژانس در خدمت زائران اربعین حسینی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استقرار ۸ بیمارستان صحرایی، هزار متخصص اورژانس و ۲ هزار گروه بهداشتی در مرز‌ها برای مراقبت از زائران اربعین حسینی خبر داد.



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری مجله خبری؛ دکتر بهرام عین اللهی گفت: ۷ فروند بالگرد اورژانس، ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورلانس و همچنین ۸ بیمارستان و درمانگاه صحرایی برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی از زائران اربعین در بخش‌های مختلف مرز‌ها مستقر شده اند.

وی از آماده باش و تأمین تجهیزات کاروان بهداشتی و درمانی اربعین برای رسیدگی به راهپیمایان اربعین حسینی خبر داد و افزود: رسیدگی بهداشتی و درمانی در داخل کشور با وزارت بهداشت و در خارج از مرز‌ها با هلال احمر است.
وزیر بهداشت گفت: ۳ فروند هواپیمای بال ثابت در فرودگاه‌های جیرفت و تهران برای انتقال بیماران احتمالی اربعین در نظر گرفته شده است و این هواپیما‌ها ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ تخت را دارد.
دکتر عین اللهی با بیان اینکه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی از ۱۲ شهریور به مرز‌های هشتگانه کشور اعزام شده است، افزود: این کاروان شامل هزار متخصص فوریت‌های پزشکی و ۲ هزار تیم بهداشتی است که علاوه بر خدمت رسانی به زائران راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر راهپیمایی اربعین تا مرز‌های کشور بر بهداشت محیط، سلامت آب و غذای زائران نظارت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

0

0


نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف






پست های مرتبط