کاهش تدریجی صادرات نفت روسیه به اروپا

وزیر انرژی روسیه گفت که کشورش در واکنش به تعیین سقف برای بهای نفت، صادرات به کشورهای پیشنهاد دهنده این طرح را کاهش و در عوض تعداد محموله ها به مقصد آسیا را افزایش خواهد داد.



به گزارش مجله خبری، شولگینوف در نشست اقتصادی ولادی وستوک در خاوردور روسیه گفت که هرگونه اقدامی برای اعمال سقف قیمتی بر انرژی روسیه، منجر به کاهش سهمیه صادرات به بازارهای (کشورهای پیشنهاد دهنده) و بی ثباتی بیشتر قیمت ها خواهد شد.

شولگینوف در گفت وگو با خبرگزاری دولتی تاس، هشدار داد که قطع واردات گاز از روسیه، به توقف فعالیت صنایع اروپا شامل نیروگاه های گازی می انجامد و اروپا به احتمال زیاد قادر نخواهد بود حتی تا سال ۲۰۲۷ نیز از گاز روسیه صرف نظر کند. به نظر من زمستان پیش رو نشان خواهد داد که باور آنها به امکان کنار گذاشتن گاز روسیه تا چه حد واقعیت دارد.

وی با اشاره به بهای گاز گفت که قطع وابستگی اروپا به گاز روسیه چندان ساده نیست و اروپا تنها می تواند به آمریکا که تولید گاز مایع طبیعی را افزایش داده تکیه کند.

وزیران دارایی گروه هفت شامل ایالات متحده، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، فرانسه و کانادا به تازگی با طرح تعیین سقف قیمتی برای نفت خام روسیه در واکنش به حمله به اوکراین به منظور کاهش درآمد مسکو موافقت کرده اند.

کاخ کرملین دیروز (۱۴ شهریور) اعلام کرده بود که عرضه کامل گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم یک تا هنگام لغو همه تحریم های غرب علیه مسکو در پی آغاز جنگ اوکراین، از سرگرفته نخواهد شد.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تحریم های اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا را دلیل اصلی ناتوانی این کشور برای صادرات کامل گاز از طریق این خط لوله اصلی دانست و گفت: مشکلات در انتقال گاز در پی اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه کشور ما و چند شرکت ایجاد شده است.

برلین و اتحادیه اروپا دلیل گازپروم را در باره توقف عرضه گاز از طریق نورد استریم یک به علت بروز مشکلات فنی در تعمیر توربین های ساخت آلمان در کانادا، به چالش کشیده اند.


انتهای پیام/


آیا این خبر مفید بود؟

0

0


نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف






پست های مرتبط