ساخت جاده قزوین به الموت و تنکابن با اعتبار سفر ریاست جمهوری تسریع می شود

رئیس سازمان مدیریت و مجله خبریمه ریزی استان قزوین گفت: با اختصاص 350 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور عملیات ساخت جاده قزوین، الموت به تنکابن تسریع می شود.



به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری از قزوین؛ جلسه مشترک شورای مجله خبریمه ریزی و توسعه استان و کمیته مجله خبریمه ریزی شهرستان قزوین روز چهارشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و مجله خبریمه ریزی، کاظمی فرماندار قزوین، نوری امام جمعه الموت شرقی، مدیران دستگاههای اجرایی و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در خانه فرهنگ معلم کلایه برگزار شد.

ابوالفضل یاری در این جلسه اظهارداشت: احداث جاده قزوین به الموت وتنکابن از طرح های ملی و مهمی است که اجرای آن با تاخیر مواجه شده بود که خوشبختانه در سفر رئیس جمهور مصوب خوبی برای تسریع در تکمیل این پروژه دریافت شد.

وی بیان کرد: تکمیل این پروژه 440 میلیارد تومان نیاز دارد که خوشبختانه 350 میلیارد تئمان آن تصویب شده و امسال هم از سوی دفتر مقام معظم رهبری 70 میلیارد تومان اختصاص داده شده و سرعت کار بالا خواهد رفت.

رئیس سازمان مدیریت و مجله خبریمه ریزی استان قزوین یادآورشدک بدلیل بدهی مجوز برداشت مصالح در منطقه متوقف شده که از استاندار درخوئاست می کنیم این موضوع تعیین تکلیف شود.

یاری تصریح کرد: ساختمان بخشداری نیازمند نوسازی و بهسازی است که با آن موافقت شده ایجاد زیرساخت های گردشگری، مجوز فعالیت دامداری ، توسعه خدمات بازرگانی، توجه به اقلیم منطقه در خصوص سیل خیزی و زلزله خیزی و توسعه فعالیتهای گردشگری از مواردی است که می تواند به رونق اقتصادی منطقه منجر شود.

وی بیان کرد: نتوسعه گردشگری با ملاحظات زیست محیطیو توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت برنج، زغال اخته و شیلات از دیگر ظرفیت های منطقه الموت است که در مجله خبریمه توسعه بایستی مورد توجه قرار گیرد.

علی رحمانی معاون سازمان مدیریت و مجله خبریمه ریزی استان قزوین هم گفت: از حدود 10 هزار میلیارد تومان مصوبات سفر حدود 3100 میلیارد تومان به شهرستان قزوین تعلق دارد که برای توسعه منطاق آن هزینه خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور 225 طرح با 165 میلیارد تومان مصوب شده که در شهرستان قزوین اجرا می شود.

معاون سازمان مدیریت و مجله خبریمه ریزی استان قزوین بیان کرد: در الموت تنوع اقلیمی بسیار خوبی داریم و رودخانه شاهرود از ظرفیت های آبی ارزشمند آن است و روستاهای نمونه گردشگری آتان، اندج، گازرخان، اوان و گرمارود محور گردشگری الموت است که باید ظرفیت های آن شکوفا شود.

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصول، تولید کاغذ و فآوری کاغذ، توجه به کشت گیاهان دارویی و ایجاد زیرساتخت های گردشگری از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رحمانی اظهارداشت: با توجه به اقلیم کشاورزی منطقه الموت ، توسعه فعالیتهای صنعتی در پهنه های حساس به صلاح نیست.

استاندار قزوین در سفر به منطقه الموت از پروژه در دست ساخت جاده قزوین، الموت به تنکابن نیز بازدید کرد.

انتهای پیام


آیا این خبر مفید بود؟

0

0


نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف






پست های مرتبط