سپاهان؛ دکتر جکیل و مستر هاید لیگ

با به پایان رسیدن نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال فرصت بررسی آمار و ارقام رسیده است. آماری که باعث تحلیل گذشته سپاهانی‌ها و پیش‌بینی‌ آینده آن‌ها می‌شود.



به گزارش مجله خبری؛ سپاهانی‌ها در دومین فصل حضور محرم نویدکیا روی نیمکت‌شان به فکر بهره‌برداری و رسیدن به قهرمانی بودند. همه چیز به کام آن‌ها پیش می‌رفت تا 3 باخت پیاپی پیش آمد و از قهرمانی دور شدند. آن‌ها مقابل تیم‌های نیمه پایین خوب هستند و مقابل مدعیان بد.

آنچه گذشت

سپاهان پس از افول نسبی، روی به انتصاب نویدکیا به عنوان سرمربی گرفت. او در فصل اول عالی کار کرد و عملکردش باعث شد با جلب اطمینان هواداران برای خود پایگاه محکمی درست کند. سپاهانی‌ها پرمهره‌ترین تیم لیگ هستند و چه در زمین و چه بیرون از زمین تیمی کامل دارند. لیگ برای آن‌ها با 3 برد پیاپی آغاز اما با اولین شکست مقابل ذوب‌آهن، نقاط ضعف‌شان نمایان شد. در ادامه آن‌ها مقابل گل گهر، استقلال و پرسپولیس به‌عنوان مدعیان، شکست خوردند و اگر امتیاز گل‌گهر از آن‌ها گرفته شود اوضاع‌شان از این هم بغرنج تر می‌شود. آن‌ها فصل گذشته رفت و برگشت استقلال را بردند اما حالا نقطه قوت‌شان پاشنه آشیل‌شان شده. آن‌ها با 2 برد در حال رسیدن به اوج بودند اما بازهم متوقف شدند و آلومینیوم ترمزشان را کشید. بعید به نظر می‌رسد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از دست دهند اما اگر در چند بازی اول نتیجه نگیرند باید با کورس قهرمانی رسما خداحافظی کنند.

سرمربی: محرم نویدکیا

هرچقدر او در فصل اول عالی کار کرد اما امسال هواداران زردپوشان را به شک و تردید انداخته. نقاط ضعف او بی‌نظمی تاکتیکی و بی‌انگیزگی بازیکنان در بعضی بازی‌ها و البته نتیجه‌گیری در بازی‌های بزرگ است و نقاط قوت او هم سبک بازی زیبا و کم حاشیه بودن سپاهان.

ستاره: دانیال اسماعیلی‌فر

آبی‌ها و قرمزهای پایتخت به شدت به دنبال او بودند. اسماعیلی‌فر در پست مدافع‌ راست بازی می‌کند اما به اندازه مغانلو و بیشتر از شهباززاده گل زده. او ستاره زردها است.

رکورد

کمترین تساوی برای آن‌هاست. 2 تساوی. یا می‌برند یا می‌بازند. در ضمن هرچقدر از خط دفاع استقلال تمجید شده، باید از سپاهانی‌ها هم تقدیر کرد. آن‌ها تنها یک گل بیشتر از استقلال دریافت کرده‌اند.

آنچه خواهید دید

مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان، هوادار و ذوب‌آهن رقبای سپاهان در 4 هفته پیش‌رو هستند. با توجه به بازی‌های سخت پرسپولیس، آن‌ها می‌توانند خود را حسابی بالا بکشند اما اگر از این 4 بازی حداقل 9 امتیاز نگیرند، قهرمانی را باید فراموش کنند.

انتهای پیام//


پست های مرتبط