منافع مشترک و تعامل ایران و روسیه در منطقه امنیت ساز است/ روابط تجاری بین دو کشور باید ارتقا یابد/ ایران کشوری مستقل، مقتدر و دارای نفوذ در منطقه است

رئیس جمهور گفت: ایران کشوری مستقل و مقتدر و دارای نفوذ در منطقه است کشور روسیه هم کشور مهمی و دارای نفوذ در منطقه است .دو کشور مهم و دارای قدرت گفت و گوی آنها می تواند در جهت امنیت منطقه و روابط اقتصادی و اجرای منطقه بسیار تاثیر گذار باشد.



به گزارش خبرنگار سیاسی مجله خبری، «آیت الله سید ابراهیم رییسی» رئیس جمهور قبل از سفر به روسیه در فرودگاه مهرآباد در خصوص اهداف و مجله خبریمه های سفر به روسیه گفت: این سفر به دعوت آقای پوتین انجام میشود، در این سفر در جهت ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه ای تلاش های زیادی خواهد شد. بدون تردید ارتباط با همه همسایگان به ویژه کشور روسیه را براساس مناسبات سیاسی و تجاری حفظ خواهیم کرد. این سفر نقطه عطفی برای ارتقای تمام مناسبات با کشور روسیه است.

وی در ادامه گفت: ایران کشوری مستقل و مقتدر و دارای نفوذ در منطقه است کشور روسیه هم کشور مهمی و دارای نفوذ در منطقه است .دو کشور مهم و دارای قدرت گفت و گوی آنها می تواند در جهت امنیت منطقه و روابط اقتصادی و اجرای منطقه بسیار تاثیر گذار باشد.

رئیس جمهور مطرح کرد: در بسیاری از تشکل های سیاسی و اقتصادی در منطقه ایران و روسیه عضو هستند مثلاً در شانگهای زمینه عضویت ایران در این اجلاس فراهم شد و روسیه هم در شانگهای عضویت دارد در این اجلاس همکاری های خوبی با همه کشور ها خصوصا روسیه خواهیم داشت. در اوراسیا روسیه نقش موثری دارد. منافع مشترکی با روسیه داریم و این منافع مشترک و تعامل در منطقه امنیت ساز است.

رئیسی اظهار کرد: ایران وروسیه با ظرفیت های بسیاری که دارند روابط متقابلشان در جهت شرایط منطقه و بین الملل تاثیر گذار است. در این سفر نسبت به روابط دو جانبه و مسایل سیاسی اقتصادی در حوزه انرژی و هوا فضا مسایل را مطرحی خواهیم کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: این میزان کار تجاری کنونی برای هیچکدام از کشورها رضایت بخش نیست و باید ارتقا یابد. این سفر در جهت منافع مشترک دو کشور گام موثری را خواهد داشت.

انتهای پیام/


پست های مرتبط