مراحل پایانی ساخت سالن تخصصی سنگنوردی استان قزوین

مراحل پایانی ساخت سالن تخصصی سنگنوردی استان قزوینمعاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: سالن تخصصی سنگنوردی استان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مراحل تکمیل است.


به گزارش مجله خبری از قزوین، جواهری در این باره اظهارداشت:: رشته سنگنوردی سرعت امسال، برای اولین بار وارد المپیک شده و رشته‌ای نوپاست به همین منظور توجه به ورزشکاران قهرمان این عرصه که در قزوین شاخص هستند یک ضرورت است.

وی بیان کرد: برای حمایت از ورزشکاران این رشته به سالن اختصاصی سنگنوردی نیاز مبرم داریم که در این راستا یک سالن در قزوین در دست ساخت است که در مراحل پایانی قرار دارد.

جواهری گفت: سنگنوردی استان قزوین در مراحل پایانی است و تا بهمن ماه امسال تکمیل می‌شود.

وی افزود: بر اساس اعلام شهرداری قرار بود پاداش قهرمانان المپیکی که مدال طلا کسب کرده اند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مدال نقره یک میلیارد تومان و مدال برنز ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شود که در استان مسئولان بهخ این تعهد خود عمل کردند که جای تشکر دارد.

جواهری با اشاره به اهدا جوایز قهرمانان مسابقات آسیایی و بین المللی هم گفت: این افراد در پرداخت شهریه دانشگاه نیز از تخفیف برخوردار می شوند و کسانی که مدال‌های آسیایی کسب کنند از سربازی معاف خواهند شد.

این مدیر ورزشی یادآورشد: ورزشکارانی هم که در بازی‌های آسیایی شرکت کرده اند و مدرک کارشناسی دارند شرایط استخدام آنها در یک دستگاه فراهم می‌شود.

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان درباره واگذاری ورزشگاه تختی هم گفت: در سال ۸۶ همزمان با سفر ریاست جمهور مصوب شد برای توسعه دولتخانه صفوی، نسبت به واگذاری سالن ورزشی تختی اقدام شود لذا در توافق انجام شده به جای این سالن در منطقه پونک ۴ سالن ورزشی در دست ساخت است که تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد و به محض تحویل سالن‌ها، ورزشگاه تختی تخلیه و واگذارمی شود.

وی در خصوص کسب مدال‌های رنگارنگ توسط ورزشکاران قهرمان استان گفت: مهران برخورداری بعد از ۶۰ سال اولین مدال المپیک در رشته کاراته را برای ایران به ارمغان آورد و قبل از آن احسان لشگری در سال ۲۰۱۲ مدال برنز المپیک را برگردن آویخت ودرسال ۱۹۵۶ یعقوبی مدال نقره کشتی را به دست آورد که افتخارآفرینان استان و کشور محسوب می شوند.

انتهای پیام



پست های مرتبط