عذرخواهی بازیگر زن از مهران مدیری/ ماجرای برج میلاد، جشنواره فیلم فجر و بازار چارسو/ سریال شهید بروجردی اتفاق ویژه تلویزیون/ حضور ضرغامی کنار مزار استاد شجریان/ گربه‌های کیانوش عیاری دردسرساز شدند!

با نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر در هفته‌ای که گذشت همه چیز معطوف به قرعه کشی فیلم های جشنواره و به خصوص سینمای اهالی رسانه بود که با انتخاب بازار چارسو با واکنش های بسیاری از سوی خانواده رسانه همراه شد اما در نهایت مسئولین جشنواره با مسئولین شهرداری به یک اتفاق نظر رسیدند تا دوباره برج میلاد پذیرای اهالی رسانه در جشنواره فجر باشد.



تغییر هفته؛ چارسو به میلاد

کاخ جشنواره در هفته ای که گذشت تغییر کرد تا خانواده رسانه خیال‌شان راحت شود. با اعلام نام بازار چارسو به عنوان میزبان سینمای اهالی رسانه در جشنواره این نگرانی پیش آمد که با توجه به منطقه جغرافیایی بازار چارسو خانواده رسانه و صاحبان فیلم در شرایط نامساعدی به محل اکران فیلم ها خواهند رسید اما همانطوری که ما در مجله خبری گمانه زنی کرده بودیم با توافق مدیران جشنواره و مسئولین شهرداری این اتفاق مهم فرهنگی به برج میلاد رسید تا دوباره شاهد یک اتفاق با شکوه در تاریخ سینمای ایران در آستانه قرن جدید باشیم.

حیوان هفته؛ گربه‌های کیانوش عیاری

کیانوش عیاری در مصاحبه ای از سانسور و ممیزی در سریالش توسط صدا و سیما می‌گوید.

کیانوش عیاری، کارگردان معتبر سینما در این مصاحبه می‌گوید: «در سریال 87 متر هر پلانی در آن گربه است را ممیزی زده‌اند و گفته‌اند حذف کنید!»

عیاری در ادامه گفت: «من قصد دارم بروم پیش آقای جبلی، رئیس صداوسیما، درباره این موضوع صحبت کنم، زیرا گربه، سگ نیست که از نظر شرعی مشکلاتی برای تلویزیون ایجاد شود. هر جای ایران که می‌روید در آنجا گربه زیاد وجود دارد و واقعا چرا باید پلان هایی که در آن گربه هست، حذف شود؟»

اما شبکه یک سیما در پاسخ به اظهارات جوابیه ای داشت

در این جوابیه آمده است: برخلاف ادعای آقای عیاری، سابقه پخش سریال‌های مختلف از تلویزیون حاکی از آن است که نشان دادن عادی برخی حیوانات مانند گربه و پرندگان در آثار نمایشی محل اشکال و حذف نیست، بلکه نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نابه‌جا در صحنه‌هایی از سریال برای نشان دادن رفت و آمد حیوانات در محیط خانه از سوی بازبین تذکر داده شده و برخی تصاویر مانند غذا دادن به گربه در سریال از سوی بازبین ایراد گرفته نشده و صرفاً تصاویر مکرر، محل اشکال بوده است.

تولد هفته؛ سید جواد هاشمی و حسن معجونی

در هفته ای که گذشت چندین تولد را در میان خانواده هنر جشن گرفتیم، که در این میان سیدجواد هاشمی و حسن معجونی بیشترین میزان تبریک را در فضای مجازی و شبکه اجتماعی از سوی همکاران‌شان تجربه کردند

مجله خبری نیز برای این دو هنرمند آرزوی سلامتی دارد.

علاقه هفته؛ گیتی معینی- مهران مدیری

در هفته ای که گذشت گیتی معینی، بازیگر پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون، در مصاحبه ای از مهران مدیری گلایه و جا به جایی اش را با مادر بهاره رهنما در یکی از ساخته های مدیری رسانه ای کرد. اما این اتفاق که حسابی در شبکه های اجتماعی دست به دست شده بود با انتشار فایل صدای جدیدی از سوی معینی معنای دیگری پیدا کرد و او در این بسته صوتی از علاقه اش به مهران مدیری گفت.

سوپرایز هفته؛ ضرغامی کنار مزار محمدرضا شجریان

حضور عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس اسبق صدا و سیما، بر سر مزار خسرو آواز ایران اتفاق مبارکی بود که البته واکنش هایی را هم با خود به همراه داشت.

سریال هفته؛ سریال شهید بروجردی

«غربت» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، محصول جدید سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که این روزها آخرین مراحل پیش تولید را سپری می‌کند.

همزمان با تکمیل عوامل پشت دوربین، سازندگان قصد دارند برای نقش های اصلی از بازیگران کمتر دیده شده اما توانمند استفاده کنند.

همچنین نصرت الله محمودزاده، مشاور فیلمنامه و مهدی مطهر، مشاور محتوای تصویری مستند هستند.

فیلمنامه سریال «غربت» با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» به قلم نصرت الله محمودزاده نوشته شده است.

محمد حسین لطیفی در آستانه ساخت سریال درباره ضرورت تصویری کردن زندگی شهید بروجردی می گوید:« همه وجود این شخصیت عشق است و در بحبوحه‌ جنگ هر اتفاقی می افتد، می‌تواند آرام باشد و درست فکر کند. شرایط امروز، بی شباهت به جنگ نیست. پس، با ساختن فیلم‌های خوب و الگو دادن، می‌توانیم جامعه را واکسینه کنیم.»

او همچنین تاکید می کند:« ذات چنین کارهایی احساس و عشق است. ما نمی‌خواهیم صرفا تانک و توپ نشان دهیم؛ ما می‌خواهیم شخصیتی را نشان دهیم که در تاریخ معاصر ما یک «قهرمان واقعی» بوده است.»

کارگردان هفته؛ احمدرضا درویش

علی دارابی، معاون عزت‌الله ضرغامی، با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش خبر از ساخت سریالی به کارگردانی احمدرضا درویش و احتمالا به تهیه کنندگی مهدی فرجی داد.

خاطره ساز هفته؛ محمد کاسبی

محمد کاسبی که این روزها روی تخت بیمارستان است و نیازمند دعای خیر هموطنان و به خصوص خانواده هنر، خاطرات بسیاری را در دوران فعالیتش در عرصه بازیگری برای همگان به جای گذاشته است.

برای این هنرمند پیشکسوت که کارنامه پر باری در عرصه بازیگری دارد آرزوی سلامتی و بهروزی داریم.

انتهای پیام//


پست های مرتبط