پروژه‌هایی که گره از پیشانی ترافیک تبریز باز می‌کنند

اهمیت بررسی مشکلات ترافیک و ارائه راه‌حل‌هایی برای تغییر وضعیت آن یکی از دغدغه‌های اصلی شهرهای بزرگ است چرا که تصادفات ترافیکی پیشامد نامطلوب واجتناب‌ناپذیر جریان های ترافیکی می‌باشند از این رو احداث زیرساخت های مرتبط با حمل و نقل و ترافیک شهری شامل شبکه معابر شهر، تقاطع های همسطح و غیرهمسطح، تجهیزات مختلف مدیریت و کنترل ترافیک، از جمله راهکارهای بهبود وضعیت حمل و نقلی محسوب می شوند.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری در آذربایجان شرقی،یکی از مهمترین زیرساخت های مرتبط با حمل ونقل شهری، تقاطع های غیر همسطح می باشد که احداث آن در مجموع در مجله خبریمه عمرانی شهرداری ها قرار می گیرند.

شهرداری تبریز نیز در زمینه احداث زیر ساخت های ترافیک شهری اقدامات چشمگیری را از سالهای گذشته انجام داده است که از جمله مهم ترین آن ها احداث تقاطع های غیر همسطح است.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این خصوص می گوید: افزایش روزافزون جمعیت و به تبع آن وسایط نقلیه و تمرکز فعالیتها، موجب رشد سفرهای درون شهری شده است که با توجه به محدودیت ظرفیت شبکه های ارتباطی و نحوه توزیع ترافیک ایجاد زیر ساخت های مناسب برای بهبود وضعیت ترافیک امری اجتناب ناپذیر است.

یعقوب نامی در ادامه با اشاره به پروژه های اجرا شده در همین راستا می افزاید: از جمله پروژه های مهم در کاهش و بهبود ترافیک شهری اجرای تقاطع های غیر همسطح می باشد و شهرداری تبریز نیز تا کنون با اجرای بیش از ۱۰۰ تقاطع غیر همسطح توانسته به میزان قابل توجهی از گره های ترافیکی را باز کند.

وی در خصوص پروژه های تقاطع غیر همسطح در دست اجرا نیز می گوید: تقاطع های غیر همسطح روگذر ارتش – آزادی، روگذرمیدان شهید رحمان فروزنده، پل میدان شهید فهمیده(روگذر شمالی و جنوبی)،پل تقاطع رسالت –دیزل آباد و پل اتصال خاوران به میدان بسیج و اتوبان ولایت که شامل ۵ تقاطع غیر همسطح می باشد، از جمله پروژه های ترافیکی می باشد که با جدیت و پیگیری های مستمر مجموعه عمرانی شهرداری در حال اجرا است.

وی خاطر نشان می کند: با توجه به اهمیت اجرای با کیفیت پروژه ها بازدید های مستمر، جلسات منظم کارگاهی، اخذ مجله خبریمه ها ی اجرایی روزانه و هفتگی از پیمانکاران، اخذ مجله خبریمه زمانبندی به روز شده و... از جمله کارهایی است که توسط معاونت عمرانی شهرداری انجام می شود تا با پیگیری مصوبات قبلی و ارائه راهکار های لازم و هموار نمودن مشکلات اجرایی پروژه ها زمان بهره برداری از آن ها را تسریع بخشیم.

نامی در تشریح مشخصات این پروژه ها می گوید: یکی از بزرگترین طرح های عمرانی کلانشهر تبریز اجرای پروژه اتوبان ولایت است که با طول ۷کیلومتر شامل ۵تقاطع غیر همسطح می باشد، فاز اول این پروژه با ۱۳۰۰ متر طول از دو تقاطع غیر همسطح تشکیل یافته و تقاطع اول، تقاطع کوی نصر (تقاطع غیر همسطح حضرت ولیعصرعج) می باشد.

وی ادامه می دهد: دومین تقاطع غیر همسطح اتوبان ولایت تقاطع غیر همسطح بلوار استاندارد تا تقاطع اتوبان پاسداران می باشد که با ۲۲۰ متر طول و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ % درحال اجرا است که با بهره برداری از دومین تقاطع غیر همسطح فاز اول اتوبان ولایت، تکمیل و شهرک های جدید الاحداث نصر، مرزداران، سپهر و استانداری به هم متصل خواهد شد.

وی در خصوص پروژه روگذر ارتش- آزادی نیز بیان می کند پروژه روگذر ارتش- آزادی در دو باند به صورت شرقی- غربی و غربی- شرقی در بلوار آزادی اجرا می شود که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجرا بوده و عمده پیگیری ها در جهت پیشبرد مطلوب امور آن در حال انجام است.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در ادامه با اشاره به پروژه روگذر میدان شهید رحمان فروزنده می گوید: این پل روگذر به طول ۵۲۶ متر و عرض ۱۶ متر (بصورت باند های رفت و برگشت) در کمربندی میانی از اصلی ترین مسیرهای عبوری شهروندان با پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصد درحال احداث است.

وی در رابطه با پل میدان شهید فهمیده(شمالی و جنوبی) نیز می گوید: پل روگذر جنوبی و شمالی شهید فهمیده با هدف تسهیل تردد از شهرک باغمیشه به پاسداران و اتوبان پاسداران به کوی ولی عصر (عج) احداث می شود که با پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصد با روندی مطلوب در حال اجرا است.

وی درتشریح مشخصات پل تقاطع رسالت- دیزل آباد می گوید: پروژه پل رسالت- دیزل آباد به عرض ۱۲ متر و طول ۲۲۵ متر و زیر عرشه هفت دهنه بوده و با اصلاح و بازبینی طرح ترافیکی آن در حال انجام است.

نامی در ادامه می گوید: مسیر رسالت– دیزل آباد یکی از مسیرهای پر تردد و ترانزیتی است که به واسطه تداخل گره ترافیکی شهری و ترانزیت، حوادث رانندگی نیز در این مسیر حادث می شود که احداث این پروژه در کاهش مشکلات ترافیکی این محدوده به طرز قابل توجهی موثر خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرده و می گوید: بهره برداری از پروژه های تقاطع غیر همسطح نوید بخش تسهیل عبور مرور وسایط نقلیه خواهد بود.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در پایان ضمن عذر خواهی از شهروندان برای تاخیر در اجرای تعدادی از این پروژه ها اظهار امیدواری کرد شهروندان محترم شاهد روند مطلوب و مناسبی در سرعت اجرای آن ها باشند.

انتهای پیام


پست های مرتبط