واکنش سفارت ایران به ادعاهای واهی روزنامه پاکستانی درباره تحولات یمن و امارات

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در واکنش به اتهامات و ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان در سرمقاله یک روزنامه پاکستانی درباره تحولات پیرامون یمن و امارات،اعلام کرد:رویکرد سازنده تهران مبتنی بر رفع اختلافات میان کشورهای درگیر در یمن و پایان یافتن فاجعه انسانی در این کشور عربی است.



به گزارش مجله خبری، بخش دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران در اسلام‌آباد امروز با صدور بیانیه‌ای، به اتهامات و ادعاهای منفی و بی‌اساس علیه کشورمان در سرمقاله روز چهارشنبه (۲۹ دی ماه ۱۴۰۰) روزنامه انگلیسی زبان «داون» با عنوان «امارات هدف حمله قرار گرفت» واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن تجدید احترام به آن روزنامه، مطلب مذکور را قویاً تکذیب و خاطر نشان می‌سازد که طرح چنین ادعاهایی تاثیر مخرب بر رویکرد افکار عمومی نسبت به روابط دو کشور خواهد داشت و ابعاد مثبت روابط و همکاری‌های دو دولت در راستای صلح و ثبات پایدار در منطقه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

در ادامه این بیانیه افزوده شد: اینگونه خبرسازی با قلب واقعیت، احترام دولت جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایگان خود از جمله دولت امارات متحده عربی و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران بر اساس حسن همجواری برای برقراری آتش بس، رفع اختلافات بین کشورهای درگیر در بحران یمن و پایان دادن این بحران انسانی را نادیده می‌انگارد. این دولت تلاش‌های زیادی برای حفظ صلح و امنیت در منطقه انجام داده است.

سفارت کشورمان اعلام کرد: این سرمقاله بدون هیچ دلیل یا سند و مدرک، ایران را متهم به حمایت از حمله کنندگان به امارات عنوان کرده است. همچنین با وجود اینکه سازمان ملل تایید کرده ایران در حمله به تجهیزات نفتی آرامکو دست نداشته است، مشخص نیست آن روزنامه بر چه اساس و مدرکی این اتهام را وارد کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: درخصوص مطلب منتشر شده و ایراد بی‌اساس اتهام نقش احتمالی ایران در حملات مهاجمان به تجهیزات نفتی آرامکو نیز ضمن تکذیب صریح و جدی این اتهام، نظر سردبیر روزنامه داون پاکستان را جلب می‌کند به گزارش سازمان ملل متحد در خصوص این حادثه که تصریح می‌نماید: سازمان ملل متحد هیچگونه شواهدی مبنی بر دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حادثه نیافته است و چنین ادعایی را رد می‌کند.

سفارت ایران در اسلام‌آباد تاکید کرد: بدیهی است نشر مطالب منفی و اکاذیب منطبق بر حسن همجواری و روند رو به گسترش مناسبات همه جانبه فیمابین دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان نیست و از آن روزنامه وزین انتظار می‌رود از چاپ مطالب بدون تحقیق کافی در خصوص صحت و سقم آن‌ها پرهیز نماید.

بخش دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران از روزنامه داون پاکستان خواست تا بر اساس قانون مطبوعات، نسبت به نشر جوابیه فوق در آن روزنامه اقدام نمایند.


انتهای پیام/


پست های مرتبط