اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره حمله روسیه به اوکراین/ حمله مسکو به کی‌یف یک فاجعه برای جهان است

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه حمله روسیه به اوکراین یک فاجعه برای جهان خواهد بود گفت، در صورت تجاوز مسکو، لندن پشت کی یف می‌ایستد.



به گزارش مجله خبری از اسکای نیوز، جانسون روز جمعه در جریان بازدید از یک مرکز تشخیصی در شهر تاونتون انگلیس با اشاره به تشدید اوضاع در اوکراین تصریح کرد: هر نوع تهاجم از سوی روسیه به آشوب ختم خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس افزود: این فاجعه نه فقط برای اوکراین بلکه برای روسیه و جهان خواهد بود. انگلیس کاملا پشت حق حاکمیت و یکپارچگی اوکراین ایستاده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از این همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو، روسیه را تهدید کرد که اگر تنش ها درباره اوکراین را تشدید و به این کشور حمله کند، با "فاجعه" مواجه خواهد شد.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین، چهار فرد اوکراینی مرتبط با روسیه را تحریم کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال پیش از این، به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد، در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار با رهبران اوکراین و همتای روس خود به اروپا رفته، واشنگتن در حال آماده‌سازی تحریم‌های مالی علیه حامیان روسیه در اوکراین است.

اوکراین، آمریکا، ناتو و برخی هم پیمانان غربی واشنگتن درحالی مدعی هستند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد که مقامات عالی مسکو بارها به صراحت اعلام کرده اند چنین مجله خبریمه ای در دستور کار کرملین نیست.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.


انتهای پیام/


پست های مرتبط