سرمایه گذار جدید پروژه آزادراه ارومیه-تبریز پای کار آمد

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: سرمایه گذار جدید پروژه آزاد راه ارومیه - تبریز پای کار آمد که موافقت های اولیه با سرمایه گذار انجام گرفته است.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از آذربایجان غربی ، سید محسن حمزه‌لو گفت: یکی از سیاست‌های اصلی این اداره‌ی کل احصا پروژه‌های مختلف و جذب سرمایه گذار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، که در این راستا جهت تکمیل پروژه آزاد راه ارومیه_تبریز جذب سرمایه گذار محقق شد.


هدف اصلی از جذب سرمایه گذار برای آزاد راه ارومیه_ تبریز که شامل ۶ قطعه می‌باشد؛ تکمیل قطعات ۱،۲ و۴، احداث قطعه ۳، ۵،۶ و همچنین تکمیل تونل‌ها است، که مجموعا به طول ۱۵۱ کیلومتر می‌باشد.

میزان برآورد اولیه‌ی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه ۵ هزار میلیارد تومان است، که بصورت مشارکتی از طرف دولت و بخش خصوصی تامین خواهد شد و انتظار میرود میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی تا ۳ هزار میلیارد تومان تحقق یابد.

تبدیل قطعه ۱ و ۲ به آزاد راه شامل احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، دسترسی محلی و احداث باند کُند رو از جمله اهداف مهم اجرای این پروژه است.


پس از افتتاح این جاده قطعا حجم بالای ترافیک ترانزیت کالا از جاده سرو به ارومیه انجام می‌پذیرد، که با توجه به تمهیدات انجام گرفته؛ با تکمیل آزادراه ارومیه_تبریز می‌توانیم پایانه مرزی سرو را به کریدور‌های داخلی کشور وصل کنیم.

وی گفت: هفته آینده جلسه‌ای در تهران با حضور سرمایه گذار پروژه تشکیل خواهد شد. براساس قول مساعد سرمایه گذار، پیش بینی می‌شود این پروژه تا دوسال آینده تکمیل شود و همچنین با پیگیری‌های لازم رفع موانع مربوط به پیمانکار در پروژه آزاد راه ارومیه_ تبریز که یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار میرفت، به زودی حل خواهد شد.

انتهای پیام



پست های مرتبط