بدون زنوزی؛ به امید یه هوای تازه‌تر!

با به پایان رسیدن نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال فرصت بررسی آمار و ارقام رسیده است. آماری که باعث تحلیل گذشته قرمزپوشان تبریزی و پیش‌بینی‌ آینده آن‌ها می‌شود.



به گزارش مجله خبری، از ابتدای دوران بازکشت تراکتور به سطح اول لیگ برتر فوتبال این تیم در حالا در نازل‌ترین جایگاه خود قرار گرفته و حتی خطر سقوط را هم احساس می‌‌کند. اتفاقی که در صورت رخ دادن آن باعث ناامیدی تبریزی‌های پرشور و علاقمند به فوتبال می‌شود.

آنچه گذشت

۳ باخت در ۴ بازی ابتدایی لیگ برتر شامل شکست پرگل برابر گل‌گهر، عملکرد بسیار ضعیف فیروز کریمی و کناره‌گیری او و حواشی تمام نشدنی مدیریت باعث شد تراکتور از همان ابتدا ناامیدکننده ظاهر شود. قهرمان دو فصل پیش جام حذفی حالا با افول به رده سیزدهم رسیده و در ۱۱ هفته حضور سولدوی روی نیمکتش تنها ۲ برد کسب کرده. پنجره‌های دائما بسته و بدهکاری‌های فراوان باعث شد زنوزی که بیشتر با تزریق پولش بی‌حساب و کتابش دلیل اصلی این حواشی بود، عطای مالکیت را به لقایش ببخشد و حداقل با نبود او ترکتور نفس کشیدن را آغاز کند. کسی که تصمیماتش تیم تبریزی را زمین زد و یک تیم پرشور را به ورطه سقوط به سطح دوم فوتبال رسانده و حالا هم به کسی پاسخ نمی‌دهد. مقصر همه چیز هم خود او است. از انتصاب مربیان غلط تا اخراج‌های غلط‌تر. از خریدهای گران‌قیمت و بدون فکر تا حضور مداوم در کل‌کل‌های کودکانه. آن‌قدر همه چیز زیر سایه اشتباهات او قرار گرفته که حتی پرداختن به حواشی رفت و آمدهای خطیبی و کریمی، استوری‌های مضحک ایمانی و قرارداد اسفناک با کنستانت، حتی ۱۰ درصد از مشکلاتی که زنوزی شخصا ایجاد کرده نیست. یک نیم فصل حالا پیش روی قرمزهای تبریزی است که حالا تحت مالکیت گروه صنعتی مس قرار گرفته‌اند. آسمان آن‌ها صاف خواهد شد؟

سرمربی: فیروز کریمی– سولدو

آخرین موفقیت کریمی مقام نایب قهرمانی با استقلال اهواز در لیگ ششم بود. پانزده دوره لیگ گذشت، کریمی جز چند شوی تلویزیونی و مصاحبه بامزه هیچ‌کاری نکرد و دوباره روی یک نیمکت نشست. حدس عاقبت کار بسیار آسان بود. حدس زدن عاقبت کار سولدو که بدون روزمه‌ای خاص به تبریز رفته و تا امروز اصلا تیم خوبی نساخته هم کار چندان سختی نیست. مساله اصلی اینجاست، چه زمانی بالاخره یک سرمربی موفق برای این تیم انتخاب و به او زمان داده می‌شود.

ستاره: پیمان بابایی

بهترین گلزن آن‌ها بابایی است که ۴ گل زده و طبیعتا می‌توان او را به عنوان بهترین بازیکن در نظر گرفت. رضا دهقانی هم توانایی‌های خود را به خوبی نشان داده و می‌تواند در ادامه عصای دست سولدو (و احتمالا مربی بعدی که به جای سولدوی اخراج شده می‌آید) باشد‍.

رکورد

آن‌ها نمی‌برند مگر در خانه. در نیم فصل تراکتور مقابل سپاهان و پرسپولیس و استقلال میزبان هستند و حداقل از لحاظ روحی می‌توانند روی این نکته حساب کنند.

آنچه خواهید دید

روند تراکتور نشان می‌دهد آن‌ها هر روز بدتر از روز قبل هستند و با توجه به اینکه تنها ۲ امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارند اوضاع برای‌شان به شدت بحرانی است. تنها شانس آن‌ها یک مساله است: پدیده از همین حالا سقوطش را قطعی کرده، نفت سلیمان اوضاعی به مراتب بحرانی‌تر دارد و فجر هنوز شخصیت لیگ برتری پیدا نکرده.

انتهای پیام//


پست های مرتبط