افتتاح گود ورزش‌های باستانی در گناباد/تکمیل طرحهای نیمه تمام ورزشی خراسان رضوی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال است

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تکمیل ۲۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی در این استان نیازمند حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از مشهد، افشین داوری عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح گود ورزشهای باستانی حیدر کرار روستای بهاباد گناباد اظهار کرد: بیشترین طرحهای نیمه تمام ورزشی خراسان رضوی شامل سالنهای ورزشی، فضاهای ورزشی روباز و استادیومهای ورزشی است که برخی از ۱۴ تا ۱۶ سال گذشته به دلیل مسائل و مشکلات مختلف از جمله تغییر مجریان آنها نیمه تمام باقی مانده اند.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای تکمیل طرحهای نیمه تمام و پرهیز از اجرای طرحهای جدید ادامه داد: از این تعداد ۱۸ طرح نیمه تمام در دهه فجر سالجاری و ۳۶ طرح تا پایان سالجاری و بقیه در سال آینده و سالهای بعد تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: جلب مشارکت خیران برای اجرای طرحها از جمله طرحهای نیمه تمام ورزشی رویکرد مهم این اداره کل است و به منطور ساماندهی فعالیتهای این بخش کمیته خیران ورزش ساز به ریاست یکی از کارشناسان زبده استان خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: گناباد از شهرستانهای شاخص و پیشرو استان در جذب مشارکت خیران در اجرای طرحهای ورزشی است و بعد از آن طرحهایی با مشارکت خیران در شهرستانهای مشهد، کلات، کاشمر، سبزوار و نیشابور در حال اجرا است.

داوری استعدادیابی را دیگر رویکرد اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ذکر کرد و گفت: در پایگاه استعداد یابی مستقر در این اداره کل بر اساس آمایش سرزمینی استعدادهای ورزشی در رشته های گوناگون رصد و در افق ۲۰ ساله برای رشد و بالندگی و نقش آفرینی بیشتر ورزشکاران مستعد در میادین و رقابتهای استانی ، ملی و جهانی تلاش می شود.

وی افزود: مدیران خراسان رضوی به صورت منسجم و با وحدت رویه و همدل حمایت از تیم پدیده مشهد را به عنوان نماینده این استان در رقابتهای لیگ برتر و برای رفع مشکلات و جلوگیری از سقوط آن به دسته های پایین تر وجهه همت خود قرار دادند و اقدامات مختلف برای حمایت از این تیم انجام شد که تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: سه گزینه برای حمایت از تیم پدیده در نظر گرفته شد که یکی از آنها واگذاری این تیم به میزان ۵۹ درصد و ۴۱ درصد به مالکان جدید بود و در گزینه بعدی نیز قرار شد یک هزار میلیارد ریال از طریق یکی از شرکتهای تولیدی مواد مصرفی خوراکی و تنقلات برای حمایت و جذب بازیکن جدید و تغییر تعدادی از بازیکنان و جذب ۲ بازیکن و سرمربی خارجی در نظر گرفته شود که به دلیل مخالفت مالک و مسوولان پدیده به نتیجه نرسید.

وی گفت: در گزینه سوم نیز قرار بود یک شرکت تولید پله برقی به عنوان حامی مالی تیم وارد کار شود و ۳۰ درصد از محل قراردادهای تیم را در استان و کشور صرف هزینه باشگاه کند که آن هم به نتیجه مطلوب نرسید.

داوری افزود: همچنین قرار بود قبل از دیدار اخیر تیم های استقلال تهران و پدیده مشهد جلسه آشتی کنان بین مدیران و دست اندرکاران تیم پدیده با حضور ۱۵۰ نفر از پیشکسوتان ورزش استان خراسان رضوی برگزار و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هدیه مالی به عوامل و بازیکنان این تیم برای تقویت آنان در رقابتها پرداخت شود که آن مجله خبریمه هم در دقایق آخر توسط مالک و مسوولان تیم پدیده لغو شد.

وی ادامه داد: از همه ظرفیتها و ابزار و توان خود برای حمایت از تیم پدیده استفاده کردیم ولی هنوز به نتیجه مطلوب دست نیافته‌ایم. انتهای پیام/



پست های مرتبط