توضیحات شهرداری گرگان در خصوص آبگرفتگی زیرگذر افسران – انجیراب

شهرداری گرگان در خصوص آبگرفتگی زیرگذر افسران – انجیراب طی بارندگی های امروز توضیحاتی ارائه کرد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از گرگان؛ بارش باران در شامگاه روز پایانی دی و بامداد روز آغازین بهمن ماه موجب آبگرفتگی و جمع شدگی آب در محل احداث پروژه زیرگذر افسران – انجیراب گردید.

در این خصوص لازم به توضیح است، آبگرفتگی در پروژه های در حال ساخت اتفاقی غیرطبیعی نیست و در زمان بهره برداری از پروژه، آب های سطحی با کمک چاه، پمپ و نقب به سمت رودخانه هدایت خواهند شد.

در خصوص اتفاق پیش آمده باید توضیح دهیم که کانال ضلع جنوب (سمت میدان بسیج) احداث شده و مشکلی بابت هدایت آب های سطحی ندارد اما در ضلع شمالی، قسمتی از کانال احداث شده و قسمتی دیگر در حال ساخت است که باتوجه به شدت باران، کانال خاکی پر از آب شد و آب به سمت باکس های بتنی آماده سرریز کرد.

باتوجه به اینکه ساخت 98 درصد سازه زیرگذر به اتمام رسیده اما قطعه کلید (آخرین قطعه باقی مانده) هنوز ساخته نشده، از محل این قطعه آب به داخل زیرگذر وارد شد.

لازم به ذکر است 50 درصد نقب، ساخته شده و اگر چنانچه همین امروز آب از طریق نقب به رودخانه منتقل می شد باتوجه به طول مسیر، دهانه نقب باید باز می شد و تمام زحمت ساخت آن از بین می رفت.

در پایان تاکید می شود در آینده نزدیک نقب به رودخانه متصل می شود و دیگر مشکلی بابت آبگرفتگی زیرگذر را مشاهده نخواهیم کرد.


پست های مرتبط