استاندار کرمان : به صورت اورژانسی برای سیل‌بند و لایروبی رودخانه‌ها اقدام خواهد شد

استاندار کرمان گفت: برای محافظت از منطقه باید مطالعات اساسی و اصولی صورت گیرد، اما به صورت اورژانسی برای سیلبند و لایروبی رودخانه‌ها طی ۱۰ روز آینده اقدام خواهد شد.



به گزارش مجله خبری؛ علی زینی‌وند در توضیح وضعیت مناطق سیلزده جنوب استان عنوان کرد: با توجه به وسعت مناطق سیل زده استان و صعب‌العبور و باتلاقی بودن در حاشیه جازموریان، هنوز به 120 روستا دسترسی زمینی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: خدمات رسانی به این روستاها از طریق امداد هوایی در حال انجام است و 6 بالگرد ارتش، سپاه و هلال‌احمر در منطقه حضور دارند.

استاندار کرمان همچنین از حضور و کمک آفرودسواران، موتورسواران و ماشین‌های کمک‌دار در امر امدادرسانی به سیلزدگان جنوب استان نام برد و گفت: با توجه به حجم بارندگی و سیلاب، باتلاقی بودن دشت جازموریان ممکن است در روزهای آینده دسترسی به برخی روستاها را سخت کند.

وی با اشاره به اینکه منطقه جنوب کرمان سیل خیز است و دشت‌های عظیم سیلابی دارد افزود: حجم بارندگی‌های اخیر در دو شهرستان جنوبی کرمان به 500 میلیمتر رسید که به گفته محلی‌ها طی 70 سال گذشته بی‌سابقه است.

زینی‌ون بیان کرد: با توجه به این مسائل اینکه بگوییم همه امورات را می‌شود پیگیری و از واقعه جلوگیری کرد، پیش‌بینی سختی است، اما تدابیر اندیشیده شده و کارهای اورژانسی برای سیلبند و لایروبی طی 10 روز آینده با توجه به احتمال بارندگی مجدد انجام می شود.

وی ابراز داشت: در سفرهای معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و تماس با وزیر نیرو مصوبات خوبی برای استان و مناطق سیلزده جنوب کرمان گرفته شد که مطالعه چند وجهی داشته باشیم و با چند اقدام اساسی که اعتبار قابل توجهی نیز می‌خواهد بخشی از سیلاب را دفع کنیم تا در آینده به این وسعت خسارت را نداشته باشیم.

زینی‌وند گفت: با توجه به تمرکزی که مسئولان کشور دارند، امیدواریم از این فرصت استفاده شود و با کارهای اساسی مردم دچار سختی مضاعف نشوند.

وی گفت: هر چند در سیل اخیر جنوب استان کرمان، خسارت جای چندانی نداشتیم، اما خسارت کشاورزی، راه، قنوات، واحدهای مسکونی سنگین وارد شده و مردم در سختی هستند، شرمنده مردم شدیم و شبهای سختی را سپری کردیم.

انتهای پیام


پست های مرتبط