تمدید مهلت تعیین تکلیف دستگاه های کارت خوان در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهلت تعیین تکلیف دستگاه های کارت خوان در این استان تا آخر بهمن ماه جاری تمدید شد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمدعلی غفاری افزود: پیش از این پایان دی ماه آخرین زمان تعیین تکلیف دستگاه های کارت خوان در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده بود.

وی بیان کرد: صاحبان دستگاه های کارت خوان در مدت زمان اعلام شده می توانند با مراجعه به درگاه این سازمان به آدرسmy.tax.gov.ir برای تعیین تکلیف دستگاه های خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد: افرادی که فعال اقتصادی نیستند و به منظور اقدام هایی مثل جمع آوری کمک مساجد و حق شارژ ساختمان دستگاه های کارت خوان به نام آنان ثبت شده باید به عنوان "مودی غیر تجاری" ثبت نام کنند.

غفاری تصریح کرد: براساس ماده ۲۰قانون دائمی مالیات برارزش افزوده در مشارکت های مدنی اشخاص حقیقی که در هر واحد شغلی هستند باید یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب و تمام تکالیف مالیاتی واحد شغلی از جمله ثبت نام در سامانه مودیان را انجام دهند.

وی عنوان کرد: براساس بند ب ماده ۲۰ قانون مالیات ارزش افزوده مودیانی که مکان ثابتی برای شغل خود ندارند محل سکونت آنان از لحاظ امور مالیاتی ملاک اعتبار است.

غفاری تاکید کرد: طرح اتصال کارت خوان ها به پرونده مالیاتی با هدف شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی با همکاری بانک مرکزی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در این سامانه دارندگان کارت خوان برای اتصال دستگاه خود به پرونده مالیاتی یا قطع آن اقدام می کنند اظهار داشت : کارت خوان هایی که تعیین‌تکلیف نشود از سوی بانک مرکزی قطع خواهند شد.

غفاری اظهار داشت: پیش از این برخی صاحبان کسب و کارهای دارای درآمد بالا از کارت خوان افراد دیگری استفاده می کردند که این امر باعث فرار مالیاتی بالایی درکشور می شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط