سفرهای خارجی در سریال ها اساسا باید به ضرورت قصه برگردد

علیرضا جلالی تهیه کننده سینما و تلویزیون اظهار داشت سفر ههای خارجی اساسا به ضرورت های قصه بستگی دارد اما اگر حضور بازیگر در خارج از کشور ضرورتی نداشته باشد چرا باید پول بیت المال را به هدر داد؟



علیرضا جلالی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که آثاری چون "دولت مخفی"، "روز سوم"، "ماهورا" و... را در کارنامه اش دارد در خصوص ضرورت نداشتن برخی سفر های خارجی در قصه فیلم ها و سریال ها به خصوص شبکه نمایش خانگی به خبرنگار فرهنگ و هنر مجله خبری گفت: اگر حضور بازیگر در خارج از کشور ضرورتی نداشته باشد چرا باید پول بیت المال را به هدر بدهند؟ اما گاهی ضرورتی در قصه وجود دارد و باید صحنه ای در خارج از کشور ضبط شود که در این صورت نیز باید کار را مدیریت کنند تا در حداقل ترین زمان ممکن صحنه ها ضبط شود. این کار اساسا به ضرورت های قصه بستگی دارد. اگر در قصه محل لو نمی رود می توان صحنه خارج از کشور را در کشور ضبط کرد. این بستگی به قصه و تهیه کننده و کارگردان دارد.

این تهیه کننده ادامه داد: در تلویزیون کار کردن ملاحظات خاصی وجود دارد و بدون این ملاحضات کار را پخش نمی کنند اما پلتفرم ها ویژگی های خاص خود را دارند و در این بین برخی کیسه دوخته اند چون اگر می توان به خارج از کشور نرفت اما این کار را انجام می دهند باید به کار آنها شک کرد. به هر حال نمی توان قضاوت کرد چون باید قصه را خواند و ضرورت را حس کرد و دید چقدر لازم است این کار را انجام دهند. اگر قصه ایجاب می کند که به سفر بروند قطعا باید بروند و نباید درنگ کرد اما اگر چنین ضرورتی در داستان وجود ندارد این کار را انجام دادن خسارت دارد.

تهیه کننده سریال «دولت مخفی» درباره اینکه چرا نقاط دیدنی کشورمان در آثار نمایشی به خوبی به تصویر کشیده نمی شود اظهار داشت: اگر بخواهیم کارها را در داخل تهیه کنیم و صحنه را به جای خارج وانمود کنیم قطعا موفق نمی شویم چون مساله حجاب مطرح است. در کشور باید بحث حجاب و ارتباطات مراعات شود. اما در کشور ما جاهای بسیار زیبا و دیدنی برای تصویر برداری وجود دارد ولی باید دید آیا به درد قصه می خورد یا نه؟اگر در قصه می گنجد اما استفاده نمی کنند اشتباه است. خود ما در پروژه های مختلف به شهرستان های مختلفی رفته ایم و کار ساخته ایم.

تهیه کننده فیلم «روز سوم» بیان کرد: قطعاً باید مناطق دیدنی ایران به تصویر کشیده شود و به مردم نمایش داده شود. گاهی بخاطر شرایط مالی و بخاطر اسکان و خورد و خوراک و شرایط اقتصادی نمی روند و سعی می کنند جایی را در داخل تهران جستجو کنند و کار را ضبط کنند.

جلالی در پایان اظهار داشت: به نظر من بخشی به میراث فرهنگی بر می گردد که با رفتن آقای دکتر ضرغامی و دکتر دارابی می توان تعاملی ایجاد کرد و امکان تصویر برداری برای سینما و سریال ها فراهم شود و تمام استان های کشور دیده شوند و جاهای دیدنی به نمایش در بیاید به نظر می رسد این تعامل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام//


پست های مرتبط