مخلص الائمه: نمایشگاه صنعت استان مرکزی بسیار امیدآفرین است

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ‌ تخصصی صنعت، صنایع کوچک، بزرگ و دانش‌بنیان استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی، سفیر کشور بولیوی و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان صنعتی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران در اراک گشایش یافت.



به گزارش مجله خبری از اراک ، استاندار مرکزی در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: ۱۵۰ واحد تولیدی از صنایع کوچک و متوسط معتبر و صاحب نام کشور و استان مرکزی در ۳۲۰ غرفه محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده برای برپایی چهاردهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی تجهیز شده و علاوه بر این فضای بیرونی نمایشگاه نیز به مساحت پنج هزار متر مربع در اختیار صنایع بزرگ قرار داده شد.

وی ادامه داد: چهاردهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی بسیار امیدآفرین است و از همه فعالان صنعتی و اقشار مختلف شهروندان دعوت می‌شود در این رویداد اقتصادی شرکت کرده و با ظرفیت‌های صنعتی کشور و استان آشنا شوند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بزرگی از کشور و استان مرکزی در این نمایشگاه حضور دارند که امیدواریم بتوانند در این فرآیند صنعتی نسبت به معرفی ظرفیت‌های خود و جلب مشارکت و تقاضا موفق عمل کنند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می‌شود و با توجه به اینکه این استان در شاهراه تبادلات کشور قرار دارد، تعامل این ۲ بخش می‌تواند گام بلندی بلندی جهت توسعه همه جانبه استان باشد.

وی اضافه کرد: در چهاردهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی صنایع سنگین و کارخانه‌ساز از جمله آذرآب، ماشین‌سازی، هپکو و کمباین سازی که برخی از آنها به دلیل مدیریت ناکارآمد خصوصی‌سازی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند حضور دارند که البته در یک ماه گذشته شرایط این واحدها رو به بهبودی حرکت کرده و امیدواریم بتوانیم با کمک مجموعه مدیریتی کشور به مابقی شرکت‌های مشکل دار رسیدگی کنیم.

استاندار مرکزی افزود: اقتصاد استان متمرکز به اراک نیست و شهرستان ساوه با شهرک صنعتی بزرگ کاوه که شمار بسیاری از واحدهای تولیدی صاحب نام کشور و استان را در خود جای داده نیز نقش مهمی در توسعه استان مرکزی دارد.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: دولت به صنایع کوچک و متوسط به عنوان بنیه دفاعی اقتصاد کشور امیدوار است و به این واحدها اعتماد دارد و امید است که انشاالله بتوانند ما را از این تحریم گسترده و جنگ اقتصادی تمام عیار نجات دهند.

وی نسبت به لزوم حضور دانشگاه‌های استان مرکزی در حوزه صنعت به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تاکید کرد و گفت: تدوین نقشه جامع علم و فناوری و نوآوری استان مرکزی پیش از حضور مدیریت جدید استان در دولت سیزدهم آغاز شده که همه دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان به عنوان ارکان‌ اقتصاد مقاومتی باید در آن حضور داشته باشند.




پست های مرتبط